La Revista de Psicología de la Universitat de Chile convida a enviar el seu manuscrits a la secció temàtica “Psicologia historicocultural i problemes educatius rellevants per a Llatinoamèrica”. Es rebran treballs fins al 27 gener 2017 El recent desenvolupament de la psicologia historicocultural en occident i, específicament, a Llatinoamèrica ha...
Archives
23 Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient (FICMA)
27/10/2016
Del 3 al 11 de novembre es celebra al CaixaForum, CosmoCaixa, Cinemes Girona, Institut Francès de Barcelona i a les Universitats de Barcelona, Pompeu Fabra i Blanquerna, la 23 edició del Festival Internacional de Cinema de Medi Ambient, el més antic del món en el seu gènere. Més informació
Animoto
21/10/2016
Animoto és un lloc web que permet crear vídeos i presentacions en línia a través d’imatges, fotografies i música. Es pot fer servir com a recurs educatiu perquè els estudiants expressin les seves idees i vivències sobre la seva llengua, cultura, família, tradicions … i, en definitiva, puguin transmetre amb...
Canviant paradigmes educatius- Sir Ken Robinson
20/10/2016
Sir Ken Robinson exposa en aquest vídeo la importància de canviar la visió sobre el sistema educatiu. Enllaça la seva exposició amb els canvis que es viuen actualment en relació amb els negocis, l’educació i les organitzacions en les noves economies globals.
Big Think
Big Think és un repositori de vídeos, articles, recursos, consells d’experts i podcasts sobre diversos temes educatius que provenen de diferents parts del món. Igual que TED Ed permet crear grups de persones, educadors i institucions per parlar sobre temes o interessos comuns. Més información
VI Jornades Valors en una Societat Canviant- Lleida
11/10/2016
La Secció de Sociologia i Educació de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, fundació pública de la Diputació de Lleida, convida a les IV Jornades Valors en una societat Canviant. En aquesta edició, les jornades emfatitzaran en les “Pràctiques de treball en xarxa per a una educació personalitzada” amb l’objectiu que els actors...
WolframAlpha
07/10/2016
WolframAlpha és un motor de coneixement computacional o “motor de resposta” (Question Aswering – QA) de lliure accés que es troba disponible en línia. A diferència d’un motor de cerca tradicional que proveeix un llistat d’informació, els QA fan servir informació que prové de fonts externes per a ser processada...
Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?
La Fundació Jaume Bofill, en el marc del projecte Què funciona en educació?, convida a participar en un espai de debat sobre l’impacte de les extraescolars en els aprenentatges dels nens i joves. En el debat es presentarà un recull d’evidències internacionals elaborat per la investigadora Sheila González de la...
Popplet
05/10/2016
Popplet és una eina que permet realitzar mapes d’idees, de manera intuïtiva i fàcil, als quals podrem afegir imatges, vídeos, etc. A més és una eina multiplataforma, el que permet que puguis accedir als teus mapes conceptuals allà on siguis: des del teu mòbil, un ordinador o el teu tablet. La...
Explore
04/10/2016
Explore és un lloc web que ofereix connexions en directe amb càmeres web en diferents parts del món per visionar animals diversos en els seus hàbitats naturals. El lloc inclou també vídeos, fotografies, canals educatius oberts i tot tipus de recursos per explorar el món animal voltant del planeta. Més...
EDUTEC 2016
03/10/2016
El XIX Congrés Internacional EDUTEC 2016 és un punt de trobada de professionals especialistes en formació, investigació i/o innovació de l’àmbit de la tecnologia educativa, amb l’objectiu de donar a conèixer els avenços més recents en aquesta temàtica. El congrés és una iniciativa conjunta de EDUTEC i la Universitat d’Alacant i...
Coral Colors
Aquest vídeo mostra el moviment i l’enorme bellesa cromàtica dels corals, uns animals marins que malgrat ser uns dels animals més antics del nostre planeta, són uns grans desconeguts. Per captar aquestes imatges va ser necessària aplicar la tècnica del timelapse ja que és molt difícil apreciar a simple vista...
EDUforics: anticipant l’educació del futur
22/09/2016
Tal com defineix el seu equip directiu, EDUforics és una comunitat web creada per a docents i estudiants, però també per a famílies i persones allunyades de l’educació que d’una o altra manera participen del present de l’educació i tenen interès a col·laborar en l’orientació del seu futur. El propòsit d’EDUforics...
Simposi “Focusing on the learner” Grup de recerca Esbrina UB
19/09/2016
El grup de recerca consolidat Esbrina – subjectivitats, visualitats i entorns educatius contemporanis, de la Universitat de Barcelona, convida al simposi “Focusing on the learner” realitzat en el marc del projecte europeu DIYLab – Do It Yourself in Education: Expanding Digital Competence to Foster Student Agency and Collaborative Learning. Amb el lema “La...
V Trobada de Bones Pràctiques en l’Educació TIC
15/09/2016
El 12 de novembre es realitza la V Trobada de Bones Pràctiques en l’Educació TIC, organitzat per CITA, a Peñaranda de Bracamonte, Salamanca. En aquesta jornada els protagonistes seran la programació i el technocraft, les aules obertes i l’educació per a l’emprenedoria. L’esdeveniment tindrà un apartat important dedicat a la...
Entrevista a Cristóbal Cobo
14/09/2016
Álvaro Marchesi entrevista a Cristóbal Cobo sobre el seu paper en el Pla Ceibal i la seva visió sobre com influeixen les noves tecnologies en l’educació.
Prepara el teu Escola per a la Societat Digital: Claus per sumar-se al canvi
12/07/2016
Prepara el teu Escola per a la Societat Digital: Claus per sumar-se al canvi és un informe elaborat per la Fundació Telefónica a 2016 en el qual es presenta el treball de recerca realitzat amb diversos centres educatius d’Espanya al voltant del tema d’innovació educativa en la Societat Digital. Fonamentalment,...
Converses “I tu, quina escola t’imagines?”
29/06/2016
En el marc de l’Escola d’Estiu 2016 de l’associació Rosa Sensat s’organitzen dues converses sota el nom “I tu, quina escola t’imagines?”, on es reflexionarà al voltant del paper de l’escola en el món actual. El punt de partida de l’esdeveniment serà una conversa entre un expert en educació i...
I Simposi Internacional Barcelona | Educació | Canvi
23/06/2016
La Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna-Universitat Ramon Llull i la Fundació Jesuïtes Educació organitzen el I Simposi Internacional Barcelona | Educació | Canvi, l’objectiu del qual és, principalment, mostrar al món les experiències que estan transformant l’educació a Barcelona. Els participants podran conèixer directament les...
Ponència: “Examining Learning Experiences in and out of School: The Bridging Learning Experiences Project”
19/06/2016
Els dies 18 i 19 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Rethymno, Creta, la Conferència Internacional “Cultural Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of Contemporary Crisis” organitzada per la seccions de l’Europa central i del sud, i d’orient mitjà de la International Society for Cultural-Historical and Activity Research...
L’ús de TIC a les activitats dels nens i adolescents fora de l’escola
16/06/2016
El passat 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “El uso de...
Els interessos de nens i joves cap a la ciència i la tecnologia
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “Intereses de niños y jóvenes hacia...
El gènere com a element clau per a la selecció d’activitats d’aprenentatge fora del context escolar
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “El género como elemento clave para...
Percepcions de les famílies de diferents contextos socioeconòmics sobre l’aprenentatge
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “Percepciones de las familias de diferentes...
La participació dels alumnes i les alumnes en activitats relacionades amb la ciència i la tecnologia
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “La participación de los alumnos y...
Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM)
13/06/2016
El proper 11, 12 i 13 de juliol la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT) i la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona organitzen el Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM). Els objectius d’aquest congrés són contribuir a l’enriquiment professional dels ensenyants de matemàtiques,...
Per què prenem decisions irracionals?
07/06/2016
Sovint les persones prenen decisions que no són “racionals” des d’un punt de vista econòmic, és a dir, prenem decisions que no porten necessàriament al millor resultat Quina pot ser l’explicació a aquest comportament ?, es deu al fet que simplement som dolents bregant amb els números i les probabilitats...
Les trajectòries d’aprenentatge dels adolescents a la societat de la informació
31/05/2016
Els dies 30 de maig, 1 i 2 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Eskisehir, Turquia, el XVIII Congreso Internacional de AMSE-AMCE-WAER organitzat per l’Associació Mundial de les Ciències de l’Educació (AMSE-AMCE-WAER ) i la Universitat d’Anadolu. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar en el...
Ciència al Carrer 2016
15/05/2016
El proper 28 de maig se celebra una nova edició de la fira Ciència al Carrer a Lleida. Docents, alumnes, divulgadors científics, museus, universitats i empreses comparteixen en un mateix espai els seus experiments científics amb els vianants i els altres participants. Durant quatre hores, podreu veure demostracions de totes...
Apps per a la terra
20/04/2016
Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Terra, App Store en conjunt amb WWF i 24 desenvolupadors han ideat el projecte benèfic Apps per a la Terra. Aquesta iniciativa compta amb la intervenció de 27 aplicacions de l’App Store que han modificat les seves apps o, fins...
Ideas TED
04/04/2016
TED.com és un web que permet veure, compartir i discutir xerrades que exposen temes nous sobre diversos assumptes d’interès general -les TED Talks-, així com aprendre més sobre molts projectes i iniciatives de TED. Igualment, el lloc ofereix llistes de reproducció de les xerrades agrupant d’acord amb el tema tractat...
Festa de la Ciència UB
23/03/2016
El 22 de maig de 2015, la Universitat de Barcelona obre les portes a la ciutadania per celebrar la Festa de la Ciència UB. L’activitat té com a objectiu fer accessible a tots els públics, d’una manera lúdica i innovadora, la recerca que es duu a terme a la Universitat. Per...
Les millors estadístiques que mai hagis vist
26/02/2016
Mai abans s’ha vist una presentació de dades estadístiques com aquesta. Amb la dramatització i la urgència que caracteritzen un comentarista esportiu, el guru de les estadístiques, Hans Rosling, tira per terra molts mites sobre el que coneixem com a “països desenvolupats”.
Tabletop Whale
18/01/2016
Tabletop Whale és un bloc d’il·lustracions científiques creat per Eleanor Lutz, dissenyadora i biòloga molecular de la Universitat de Washington, USA. En Tabletop Whale es publiquen, cada dos o tres setmanes, gràfics, infografies i il·lustracions sobre ciència i tecnologia a partir de fonts científiques fiables, com llibres de text i...
MEDCLIC: el Mediterrani a un clic
23/12/2015
L’Obra Social “la Caixa” i la ICTS SOCIB llancen MEDCLIC, un web creat amb el doble objectiu d’impulsar la investigació oceanogràfica i apropar a la societat a les noves tecnologies d’observació marina i costanera. Un dels objectius del projecte “Medclic: el Mediterrani a un clic” és investigar la variabilitat de...
Projecte “Upcycling the Oceans”
22/12/2015
La Fundació Ecoalf ha començat a treure les escombraries dels fons marins amb l’ajuda dels pescadors de la costa de Llevant (Espanya). El projecte “Upcycling the Oceans”, articulat en tres fases, pretén demostrar que netejar els oceans és possible i, també, que els materials recollits es poden reciclar convertint-los en...
Veure la Terra des de l’espai: una experiència explicada per astronautes
08/12/2015
Veure la Terra des de l’espai és una experiència que poques persones ha pogut viure. Veure el planeta com una esfera enmig de l’extensió de l’espai pot canviar el que es pensa i sent per la vida, l’espècie i el propi lloc en l’univers. Els astronautes Helen Sharman, Daniel Tani,...
Compromís de Barcelona pel clima 2015 – 2017
04/12/2015
L’Ajuntament de Barcelona assumeix el compromís pel clima conjuntament amb 800 entitats ciutadanes vinculades a la xarxa Barcelona + Sostenible amb les que ha elaborat un document a propòsit de la 21ª Conferència de les Nacions Unides sobre el canvi climàtic, COP-21. El passat 23 de novembre, l’alcaldessa, Ada Colau,...
FameLab 2016
01/12/2015
La Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – FECYT i el British Council, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, organitzen la quarta edició de FameLab Espanya, el major concurs internacional de monòlegs científics. Molts dels científics finalistes del concurs a Espanya són al dia d’avui divulgadors en mitjans de comunicació i...
100 anys de la Teoria de la Relativitat General
25/11/2015
El 25 de novembre de 1915, Albert Einstein va presentar davant l’Acadèmia Prussiana de Ciències, a Berlín, la formulació d’una nova teoria de la gravitació en un article de quatre pàgines titulat “Les equacions del camp gravitacional” en què modificava la fins llavors acceptada teoria gravitatòria d’Isaac Newton. La teoria d’Einstein...
JamToday Fair: el videojoc com a metodologia educativa per a l’aprenentatge d’hàbits saludables
13/11/2015
Jam Today és la primera xarxa paneuropea dedicada al disseny de jocs aplicats. El projecte reuneix diferents tipus d’actors -com clústers creatius, empreses de jocs, educació, instituts de recerca, institucions del sector públic, etc.- per executar les Game Jam per tot Europa. La JamToday Fair és una trobada sobre la...
20a Setmana de la Ciència a la Universitat de Barcelona
Del 13 al 22 de novembre la Universitat de Barcelona organitza diverses activitats al voltant de la Setmana de la Ciència que enguany arriba a la seva vintena edició sota la coordinació de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI). Algunes de les activitats programades són:...
El Tapir: un fòssil vivent en perill d’extinció
09/11/2015
Tot i que el Tapir és un dels majors mamífers terrestres del món, la vida d’aquestes criatures nocturnes i solitàries ha estat un misteri. Conegut com “el fòssil vivent”, el Tapir que vaga pels boscos i les praderies d’Amèrica del Sud va arribar a l’escena evolutiva fa més de 5...
Expanding Opportunity in a World of Innovation
28/10/2015
Com poden les ciutats, escoles, líders en tecnologia i polítics impulsar una innovació forta, oberta i inclusiva? Aquesta serà una de les preguntes que s’abordaran en l’últim seminari / xerrada en línia (webinar) d’octubre programat per Connected Learning TV. El seminari tindrà com a amfitrió a S. Craig Watkins qui dialogarà...
Kano, un ordinador construït i programat per nens
13/10/2015
Alex Klein és l’impulsor del miniordinador KANO. Aquest pot ser construït i programat per un nen de set anys. Com si es tractés d’un joc de Lego, els més petits aprenen a dissenyar els seus propis jocs, veure vídeos amb alta resolució, connectar-se a internet, fer volar un dron. Com...
Podem, com a adults, desenvolupar noves neurones?
La neurocientífica Sandrine Thuret pensa que sí podem i per explicar-ofereix resultats d’investigacions, així com consells pràctics sobre com podem ajudar als nostres cervells a realitzar la neurogènesi. Aquest procés millora l’estat d’ànim, augmenta la capacitat de la memòria i prevé el deteriorament associat a l’envelliment.
La educación científica del siglo XXI: Retos y propuestas
04/10/2015
por Neus Sanmartí e Iván Marchán Carvajal Los cambios sociales y tecnológicos que hemos vivido en los últimos decenios están obligando a replantear numerosos aspectos de la enseñanza de las ciencias. Se están desarrollando diversos proyectos innovadores que pretenden adaptar la escuela al mundo de hoy. La comunidad educativa defiende...
Open Badges
16/09/2015
Open Badges és un projecte de la Fundació Mozilla que proporciona un software lliure per facilitar el reconeixement de l’aprenentatge que es dóna fora de l’àmbit acadèmic mitjançant un sistema d’insígnies digitals. Una insígnia digital és el registre en línia de certes qualitats o assoliments que les persones adquireixen en...
Institut de la UNESCO per al Aprenentatge al llarg de Tota la Vida
14/09/2015
L’Institut de la UNESCO per a l’Aprenentatge al Llarg de Tota la Vida (UIL, per les sigles en anglès) és un centre internacional de recerca, formació i informació de la UNESCO, de caràcter no lucratiu i orientat majorment cap a la política. El seu objectiu principal és promoure la política...
Una història visual del coneixement humà
08/09/2015
Com creix el coneixement? A vegades comença amb un insight i creix en moltes branques; altres vegades creix com una xarxa complexa i interconnectada. L’expert en infografia, Manuel Lima, explora els mil anys d’història de la cartografia de dades – des dels llenguatges a les dinasties – utilitzant arbres i...
Edutopia
21/07/2015
Edutopia és el lloc web d’una comunitat virtual creada i gestionada per George Lucas Educational Foundation. L’objectiu és posar a disposició dels usuaris coneixements, estratègies, pràctiques i recursos que ajudin a millorar les propostes educatives dels nivells d’infantil i primària. Igualment, el seu fons augmenta dia a dia gràcies a...
LIFE CENTER: aprendre en entorns formals i informals
17/07/2015
LIFE CENTER –Learning in Informal and Formal Environments– és una institució que representa la col·laboració entre diverses universitats dels Estats Units: Universitat de Washington a Seattle (coordinadora), la Universitat de Stanford i SRI International. L’interès de LIFE CENTER és aportar a la comprensió dels fonaments socials de l’aprenentatge humà. D’aquí...
Levadura. Programa de residències de creadors-educadors
14/07/2015
Levadura. Programa de residències de creadors-educadors és un programa educatiu de residències per a creadors-educadors que va tenir com a propòsit fomentar la comprensió de l’art contemporani per part d’estudiants de primària. El programa es va centrar en la introducció de projectes creatius a l’aula de primària on els...
CocoCiència: joves que divulguen ciència
CocoCiència és una associació formada per un grup d’universitaris catalans que té per objectiu apropar la ciència a tothom i impulsar la divulgació científica en català. Al seu lloc web es podem trobar continguts agrupats en diferents disciplines, també disposa de seccions específiques com ara «El científic del mes», «Enigmes»,...
John Dewey (1859-1952) i la reinvenció permanent de l’escola
Aquest any se celebra 100è aniversari de la publicació del llibre Schools of To-morrow (1915) escrit per John Dewey i Evelyn Dewey, en el qual s’advertia de la necessitat de reinventar –refundar– l’escola sota els reptes i desafiaments de la societat del moment (primeres dècades del segle XX). Probablement l’escola...
Jerome Bruner fa 100 anys
06/07/2015
Aquest 2015 celebrem el 100 aniversari d’un dels psicòlegs amb una major transcendència qui ha mostrat una gran sensibilitat cap a tot allò que afecta i està relacionat amb l’educació. Protagonista de la revolució cognitiva i, més recentment, de la revolució cultural, Jerome Bruner (1915 – ) és una veu...
ChangSchoolTalks 2015: Stephen Downes
Stephen Downes és investigador del Consell Nacional d’Investigació de Canadà i co-creador dels cursos en línia massius i oberts -MOOC (acrònim en anglès de Massive Open Online Course). En el present vídeo aborda el tema de l’aprenentatge personal en un món interconnectat. Aquesta xerrada es va realitzar en el marc...
Reunió de l’equip a Girona
01/07/2015
A la reunió de l’equip realitzada el 29 juny 2015 vam tenir una agenda interessant i molt intensa. Comencem discutint el focus dels articles que escriurem per presentar els resultats de la primera fase. Aquests resultats engloben les informacions proporcionades pels alumnes, les seves famílies i tutors sobre la seva participació...
L’aprenentatge de la física de l’Skateboarding fa als nois interessar-se per la ciència
23/06/2015
Bill Roberson, també conegut com “Dr. Skateboard”, és educador i veterà del skate. A partir de la seva experiència amb estudiants de secundària que no estaven interessats en els temes de la classe de ciències, va tenir la inspiració per utilitzar el skate com un mitjà per ensenyar física....
Microbial Mats
16/06/2015
Rubén Duro Pérez és llicenciat en biologia per la Universitat de Barcelona, Soci de la Societat Espanyola de Microbiologia i es dedica a la fotografia científica. Ricardo Guerrero és professor emèrit del Departament de Microbiologia de la Universitat de Barcelona, professor adjunt de la Universitat de Massachusetts-Amherst, USA i secretari...
KnowledgeWorks
15/06/2015
KnowledgeWorks és una organització social sense ànim de lucre amb seu a Ohio, USA. La missió d’aquesta organització és fomentar la capacitat dels educadors i de les comunitats per construir i mantenir ecosistemes d’aprenentatge que possibilitin a cada estudiant, mitjançant experiències d’aprenentatge significatives, prosperar a la universitat, la professió i...
Amor entre gossos i els seus amos
09/06/2015
El veterinari Takefumi Kikusui, amb un equip d’investigadors de tres universitats japoneses (la Universitat de Azabu, la Universitat Mèdica de Jichi, i la Universitat de Ciències de la Salut de Tokyo) ha publicat recentment un article a la revista Science sobre els canvis hormonals que es provoquen mútuament els gossos...
Exposició de dibuixos de Luis Feo
03/06/2015
El Museu Blau inaugura l’exposició temporal Dibuixos de Luis Feo, una seixantena d’obres que proposen una mirada insòlita al món animal. L’autor proposa una mirada al món animal que s’inspira en la il·lustració científica i també en els grans mestres del dibuix, el gravat i la fotografia com Durero, José Hernández,...
Festa del Voluntariat Ambiental en el Dia Mundial del Medi Ambient
Al desembre de 1972, l’Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 5 de juny com a Dia Mundial del Medi Ambient per sensibilitzar l’opinió pública respecte de la necessitat de preservar i millorar el medi ambient. La data triada va ser en record al dia en què es...
Investiga amb Recercaixa! 2n Congrés científic per a joves investigadors
02/06/2015
En el marc del 2n Congrés científic per a joves investigadors. Investiga amb Recercaixa! realitzat el dimarts 2 de juny de 2015, l’escola Carme Auguet de Girona va presentar el projecte titulat “Què fan els joves fora de l’escola relacionat amb la ciència i la tecnologia“. Aquest projecte de recerca...
Festa de la Ciència UB
15/05/2015
La Universitat de Barcelona obre les portes a la ciutadania per celebrar la Festa de la Ciència UB. L’activitat té com a objectiu fer accessible a tots els públics, d’una manera lúdica i innovadora, la recerca que es duu a terme a la Universitat. Per això, durant tot el dia els...
Jorge Wagensberg “Alguns anys després”
08/05/2015
Jorge Wagensberg és un professor, investigador i escriptor espanyol nascut a Barcelona. Creador i exdirector del Museu de la Ciència CosmoCaixa de la Fundació “La Caixa”. En el seu més recent llibre de memòries d’infantes Alguns Anys Després l’autor explica com va acabar en el món de la ciència. La llibreria No...
Greg Gage: Com controlar amb el teu cervell el braç d’una altra persona
04/05/2015
Greg Gage ha assumit la missió de fer que la ciència sobre el cervell sigui accessible a tothom. En aquesta divertida demostració, el neurocientífic -i TED Senior Fellow– utilitza un simple i barat kit DIY (Do It Yourself, fes-ho tu mateix) per treure a un membre del públic el control...
Xerrada “Cultura i Ciència a l’Era Digital”
30/04/2015
És indubtable que els avenços tecnològics han ampliat les possibilitats d’accedir a la Cultura i la Ciència, però també han canviat la percepció social sobre el rigor del coneixement Com ens relacionem amb la cultura i la ciència en l’era digital? Han transformat també la nostra percepció personal? Aquest serà...
Exploratorium
29/04/2015
Exploratorium és un museu de ciència, art i percepció humana ubicat a San Francisco Califòrnia, Estats Units. Des de la seva fundació el 1969, el museu ofereix activitats dirigides a provar noves formes d’aprendre i, també, programes dissenyats per crear connexions entre l’educació formal i informal. Una de les idees...
Cosmobot 2015. Competició de robots intel·ligents: velocistes i combats de sumo
27/04/2015
Cosmobot és la competició robòtica més important de l’Estat Espanyol. Té com a objectiu divulgar tres importants valors: el treball en grup, la investigació pràctica i l’orientació a resultats. La competició es desenvolupa durant 2 dies i hi assisteixen els millors enginyers, investigadors i especialistes en robòtica autònoma dedicats a la construcció...
Citilab – Centre per a la innovació social i digital
21/04/2015
Citilab és un centre experimental per a la difusió activa de la cultura tecnològica, així mateix, és un laboratori ciutadà en el qual investigadors, emprenedors, universitaris i empreses interaccionen, experimenten i col·laboren en projectes comuns. En altres paraules, Citilab és una barreja entre un centre de formació, un centre de...
VII Edició de la Jornada Programa
La Jornada Programa és una activitat organitzada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques, tant a l’escola primària com a secundària, on s’emprin entorns de programació i de robòtica educativa. La Jornada està dirigida, especialment, a mestres de primària i de secundària, però també...
Viquimarató de Ciència Ciutadana
20/04/2015
Una Viquimarató és una activitat on un grup de viquipedistes es troben físicament en un lloc per ampliar el màxim possible un article i/o una temàtica determinada de l’enciclopèdia. Aquesta activitat, organitzada en el marc del Festival NOVUM, està dirigida a totes les persones que vulguin aportar a la Wikipèdia coneixements i projectes de...
Mostra audiovisual de documentals de ciència, tecnologia i innovació
17/04/2015
Els dies 17, 18 i 19 d’abril el Festival NOVUM convida al Diseny Hub Barcelona per gaudir d’una selecció dels millors documentals inèdits sobre ciència, tecnologia i innovació. Accés lliure i gratuït amb aforament limitat segons sala de projecció. Lloc: Plaça de les Glòries Catalanes, 37, 08018 Barcelona Alive Inside Data:...
Pel·lícula “El Aula Vacía”
Onze directors llatinoamericans, amb Gael García Bernal com a director creatiu, retraten l’impacte de la deserció escolar a Amèrica Llatina a través d’un llargmetratge divers i complex. L’Aula Buida és un llargmetratge de GRADUATE XXI, una iniciativa per acabar amb la deserció escolar a secundària a Amèrica Llatina, i ha...
Els camaleons no solament canvien de color per camuflar-se sinó per lligar i barallar-se
16/04/2015
L’equip de recerca del Laboratory of Artificial & Natural Evolution de la Universitat de Ginebra, liderat per l’investigador Michel Milinkovitch, ha publicat aquest any en la revista Nature Communications les seves últimes troballes sobre el canvi dinàmic dels colors de la pell dels camaleons. Els resultats de la recerca, basada...
Nova revista “Digital Experiences in Mathematics Education”
13/04/2015
La revista Digital Experiences in Mathematics Education és una publicació que presenta articles d’investigació sobre l’aprenentatge de les matemàtiques, la forma en què s’avalua i la configuració interactiva, usant tecnologies digitals, en la qual es pot integrar. També ofereix un fòrum per discutir sobre el pensament matemàtic, així com qüestions...
Revista Digital Experiences in Mathematics Education
L’objectiu de la revista Digital Experiences in Mathematics Education és aportar a la comprensió i al millorament del treball matemàtic amb tecnologies digitals que poden realitzar aprenents, docents i professionals. Aquesta publicació ofereix un fòrum per a la discussió sobre aspectes del pensament matemàtic, així com sobre qüestions d’equitat, diversitat...
NOVUM 2015 Festival de Ciència, Tecnologia i Innovació
10/04/2015
La Direcció de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona organitza del 14 al 30 abril 2015 la novena edició de NOVUM, el Festival de Ciència, Tecnologia i Innovació de Barcelona, amb el propòsit de promoure la Creativitat i la Innovació en la ciutat. Aquest festival pretén ser...
Inspiraciència Concurs de relats d’inspiració científica
26/03/2015
Inspiraciència és un concurs de relats d’inspiració científica que busca relacionar ciència i escriptura d’una manera lúdica i participativa. Hi ha una modalitat única que consisteix en la presentació de relats curts d’una extensió màxima de 800 paraules. Les dues categories de participació són: públic general (a partir de 18 anys)...
Reunió equip
23/03/2015
Un dels temes tractats en la present reunió van ser les dades recollides i l’anàlisi de les entrevistes realitzades durant la primera fase. Vam exposar un breu resum dels centres educatius col·laboradors i els grups entrevistats (nens/adolescents i famílies). L’anàlisi de les entrevistes es realitzarà a partir de les...
XVI edició de Exporecerca Jove
Exporecerca Jove és una mostra de treballs de recerca que acull la participació de joves de 12 a 30 anys. Els objectius principals són: afavorir la recerca entre els joves, potenciar l’intercanvi d’experiències i el coneixement, i potenciar la participació en fires i congressos d’àmbit nacional i internacional. La temàtica...
Les tecnologies mòbils als centres educatius
21/03/2015
En la sessió plenària del 4 de març, el Consell Escolar de Catalunya ha aprovat el Document 1/2015: Les tecnologies mòbils als centres educatius. En aquest document es recullen diverses consideracions sobre la presència i l’ús dels dispositius mòbils en els centres educatius de Catalunya, el desenvolupament de la competència...
Semifinal FameLab 2015
19/03/2015
El British Council i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, han seleccionat els 12 semifinalistes de l’edició espanyola de FameLab, el concurs internacional de monòlegs científics que competiran en la semifinal a Barcelona. Els semifinalistes, amb edats...
20 Minuts de Ciència a Òmnium
16/03/2015
La Universitat de Girona (UdG) i Òmnium Cultural Gironès han organitzat conjuntament el cicle de conferències titulat “20 minuts de ciència a Òmnium” destinat a divulgar el coneixement científic. Amb un format de ponència breu i un debat posterior, es busca fer una introducció a una notícia d’actualitat, un estudi innovador o...
1a Conferència Internacional STEAM Barcelona
03/03/2015
Amb la frase “Aprendre avui per resoldre el demà” la Regidoria d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació “la Caixa” en el marc del Festival Ciència, Tecnologia i Innovació han organitzat STEAMBarcelona. La conferència té el propòsit de reunir alguns dels projectes més destacats i avaluats en...
Disseny per viure. 99 projectes per al món real
24/02/2015
El Museu del Disseny de Barcelona presenta la primera exposició temporal dedicada als objectes que ens milloren la vida. El propòsit de l’exposició és mostrar el paper clau que pot tenir el disseny a l’hora de cercar solucions a problemes quotidians i socials de diversa índole, per exemple, millorant el benestar dels ciutadans...
Projecte “The Class”
The Class: Social networking and the changing practices of learning among youth és un dels projectes de la Connected Learning Research Network. El projecte està dirigit per la Dra. Sonia Livingstone en col·laboració amb el Dr. Julian Sefton-Green, professors de la London School of Economics and Political Science. El focus...
Museu de Matemàtiques de Catalunya MMACA
23/02/2015
L’Associació MMACA va sorgir amb l’objectiu de promoure i crear un Museu de Matemàtiques a Catalunya que afavorís la divulgació de les matemàtiques. A través de les experiències que presenta pretén contribuir a canviar la idea d’una matemàtica abstracta i llunyana, i possibilitar una visió més propera, intuïtiva i manipulativa...
Projecte MIRACLE
20/02/2015
MIRACLE: Mixed Reality Interactions across Contexts of Learning és un projecte vinculat a la Facultat de Ciències Educacionals de la Universitat d’Oslo i al Research Council of Norway com a part del projecte InterMedia. L’estudi està liderat per la Dra. Ingeborg Krange i un equip transdisciplinari d’investigadors. La finalitat d’MIRACLE...
Connected Learning Research Network
19/02/2015
Connected Learning és una xarxa de recerca interdisciplinària. El seu treball es fonamenta en un model que concep l’aprenentatge com socialment connectat, impulsat per l’interès i orientat cap a les oportunitats educatives. L’interès dels estudis que porta a terme la Xarxa és avançar en la comprensió de les oportunitats i...
Exposició “Sputnik: l’odissea del Soyuz 2”
La Fundació Sputnik es proposa esclarir molts episodis foscos del programa espacial soviètic. Un dels més enigmàtics és l’epopeia del Soyuz 2. Aquesta nau va ser llançada el 25 d’octubre de 1968 amb el coronel Ivan Istotxnikov i la gossa Kloka a bord. Amb les dades disponibles actualment, la Fundació ha reunit...
Knowledge in motion across contexts of learning -KnowMo Project
18/02/2015
KnowMo és un dels projectes desenvolupats pel grup de recerca TransAction, dirigit pel Dr. Ola Erstad de la Universitat d’Oslo. El propòsit de KnowMo és estudiar les condicions per les quals certes experiències d’aprenentatge fora de l’escola poden ser rellevants per a l’aprenentatge dels joves dins de l’escola. L’estudi es...
youthLAB: Youth Learning Across Boundaries
17/02/2015
youthLAB és un grup de recerca enfocat en l’estudi de l’aprenentatge col·laboratiu i l’aprenentatge impulsat per l’interès, així com en la creació d’oportunitats més equitatives per als nens i les seves famílies a través de les escoles, les organitzacions comunitàries i les llars. Específicament, youthLAB porta a cap estudis empírics...
2015 Any Internacional de la Llum i les Tecnologies Basades en la Llum
L’Organització de les Nacions Unides -ONU ha reconegut la importància d’augmentar la consciència mundial sobre com les tecnologies a força de llum promouen el desenvolupament sostenible i donen solucions als problemes mundials de l’energia, l’educació, l’agricultura i la salut. Per aquest motiu, el 2015 ha estat declarat l’Any Internacional de...
Visions de Ciència: 2015 l’Any internacional de la llum
Les Nacions Unides i la Unesco han declarat el 2015 Any Internacional de la Llum i de les Tecnologies Basades en la Llum. L’Any Internacional de la Llum és una iniciativa global que pretén comunicar a la societat la importància de la llum i de les seves tecnologies associades al món...
«Papirobiologia»: dinosaures, mamífers, insectes i rèptils amb plecs de paper
Dinosaures, insectes, amfibis, mamífers, aus, rèptils, plantes i fongs, tots creats a petita escala amb l’art de la papiroflèxia, també coneguda com a origami. Aquesta és la proposta de «Papirobiologia», una mostra de prop de dues-centes obres elaborades per membres de l’Associació Espanyola de Papiroflèxia (AEP), una entitat que inclou matemàtics, biòlegs, enginyers, genetistes i altres...
Consejo de Investigación en Ciencias Sociales -SSRC
12/02/2015
El Consejo de Investigación en Ciencias Sociales —SSRC es una organización internacional, independiente y sin ánimo de lucro fundada en los Estados Unidos en 1923. En el SSRC participan profesionales, responsables políticos e investigadores académicos en ciencias sociales, humanidades y ciencias naturales para construir redes internacionales e interdisciplinarias, enlazar la investigación...
Hoy se celebra el 206º aniversario del nacimiento de Charles Darwin
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent, but the one most responsive to change" Charles Darwin, 1809-1882. Darwin, el viaje de un naturalista alrededor del mundo A partir del libro de Charles Darwin: “Diario del viaje de un naturalista alrededor...
Projecte de ciència ciutadana per combatre el mosquit tigre AtrapaelTigre.com
10/02/2015
La presència de mosquit tigre és un problema que afecta a tots els ciutadans i del qual en som també en part responsables. El projecte pretén, per tant, que una tasca tradicionalment delegada als serveis tècnics de l’administració i als científics sigui realitzada i compartida per la ciutadania. La ciència ciutadana es basa...
EdOnline Grup de recerca
17/01/2015
Edonline és un grup de recerca enfocat en l’andamiaje de l’ensenyament i l’aprenentatge en entorns en línia. Actualment, el grup està associat amb l’European Association for Research on Learning and Instruction -EARLI i la Universitat Oberta de Catalunya -UOC. Des d’una perspectiva socio-constructivista, EdOnline centra la seva atenció en tres...
TransAction – Grup de Recerca
18/12/2014
TransAction és un grup de recerca, vinculat a la Universitat d’Oslo, interessat per estudiar la interacció entre els diferents contextos socials d’aprenentatge de nens i joves i la construcció d’identitat. L’objectiu d’aquest grup és explorar com els joves construeixen el coneixement a través dels contextos d’aprenentatge en la seva vida...
Com es pot evitar que els boscos d’algues esdevinguin blancalls?
15/12/2014
Els eriçons són invertebrats marins que actuen com a agents modeladors de la riquesa biològica dels fons oceànics. Però una proliferació excessiva d’eriçons també pot tenir un greu impacte ecològic sobre els fons marins, perquè redueixen la cobertura d’algues i limiten, doncs, la supervivència d’altres espècies marines. Determinar la dinàmica...
@tic Revista d’Innovació Educativa
20/11/2014
@ tic Revista d’Innovació Educativa és una publicació electrònica del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de València- Espanya. Aquesta revista electrònica, d’accés obert, es publica des de 2008 dues vegades l’any (al desembre i al juny). Els articles que es publiquen es relacionen amb innovació...
Journal of Learning analytics
Journal of Learning Analytics és una revista d’accés obert i de revisió per parells que fa difusió de la investigació de màxima qualitat. La revista és la publicació oficial de la Society for Learning Analytics Research (SoLAR) i compta amb publicacions periòdiques des 2014. Amb un consell de redacció internacional...
Els camins de la ciència són infinits
13/11/2014
Un projecte organitzat conjuntament per la Unitat de Cultura Científica i Innovació i l’Escola de Doctorat de la Universitat de Barcelona posa en contacte estudiants de doctorat amb escoles de primària i secundària que vulguin conèixer de primera mà com és el dia a dia d’un investigador. Amb el nom de Camins infinits —perquè...
MIT Open Course Ware
12/11/2014
MIT OpenCourseWare (OCW) is a web-based publication of virtually all Massachusetts Institute of Technology course content. OCW is open and available to the world and is a permanent MIT activity. Through OCW, educators can improve courses and curricula, making their schools more effective; students find additional resources to help them...
19ª Setmana de la Ciència a Catalunya
11/11/2014
Del 14 al 23 de novembre se celebrarà a Catalunya la 19a Setmana de la Ciència. Durant la Setmana de la Ciència se celebraran una sèrie d’activitats de divulgació científica, tals com: jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics, entre d’altres. Els temes centrals de l’edició de 2014 són...
Club GeoGebra Iberoamericano – Nova convocatòria 2014/2015
06/11/2014
L’Organització d’Estats Iberoamericans per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (OEI) convida als professors i estudiants iberoamericans a incorporar-se al Club GeoGebra Iberoamericà. Aquesta iniciativa compta amb el suport i impuls de la Conselleria d’Economia, Innovació, Ciència i Ocupació de la Junta d’Andalusia (Espanya). La coordinació acadèmica està a...
19a Setmana de la Ciència a CosmoCaixa Barcelona
05/11/2014
Del 18 al 23 novembre 2014 CosmoCaixa Barcelona organitza exhibicions i tallers oberts. Programació Exposició X Mostra del Llibre de Ciència. Del 18 al 23 de novembre de 2014 Una cita anual amb el llibre de divulgació científica. Un esdeveniment per apreciar el significat del llibre de ciència i la seva aportació...
Enverinats
Enverinats ens acosta al món del verí a la natura amb cinquanta animals vius com taràntules, granotes o serps i també amb una mostra significativa de plantes, bolets i minerals. Aquesta exposició temporal mostra la funció i els usos del verí, desmitifica creences i desvetlla facetes desconegudes d’aquesta substància tòxica...
L’escola Carme Auguet investiga amb nosaltres
29/10/2014
El 28 d’octubre de 2014 es va celebrar en el CaixaForum de Girona una trobada conjunta entre els nens, nenes i mestres de l’escola Carme Auguet i els nostres investigadors del projecte “Les experiències dels joves fora de l’escola relacionades amb la ciència i la tecnologia i el seu impacte...
Visions de la ciència: Grans interrogans científics
27/10/2014
Robots, Física Quàntica, Enginyeria Genètica… El coneixement científic no para d’avançar, però encara queden moltes preguntes obertes que es debatran a les Biblioteques de Barcelona. Els dilluns de novembre, les Biblioteques de Barcelona ens proposen explorar alguns dels grans interrogants que avui té plantejats la Ciència amb el cicle de...
Passat, present i futur de la ciència i les arts als Centres Cívics de Barcelona
24/10/2014
La Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB) presenta un cicle de conferències als Centres Cívics per donar a conèixer el coneixement científic i les innovacions tecnològiques que fan millorar la nostra vida. La proposta, formada per sis xerrades i dues visites (a l’Observatori Fabra i la RACAB),...
XVI Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2014
22/10/2014
El Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE) ofrece un foro internacional para la presentación y debate de los últimos avances en investigación sobre las tecnologías para el aprendizaje y su aplicación práctica en los procesos educativos. También pretende poner en contacto a investigadores, desarrolladores, representantes institucionales y profesores para compartir...
Revista Iberoamericana de Educación -RIE
20/10/2014
La Revista Iberoamericana de Educación -RIE és una publicació científica del Centre de Altos Estudios Universitarios de la Organitzación de Estados Iberoamericanos (CAEU / OEI) creada l’any 1993. Des de l’any 2012 es publica només en format digital i és d’accés obert. La RIE és una revista que recull les...
Una raó més per dormir bé
19/10/2014
El cervell utilitza una quarta part de l’energia total que proporciona el cos, però representa solament al voltant d’un dos per cent de la massa corporal. Com rep llavors aquest òrgan únic els nutrients vitals i, el que és potser encara més important, com els elimina? La recerca suggereix que...
World Wide Science
15/10/2014
World Wide Science és una federació de portals científics desenvolupada per l’Oficina d’Informació Científica i Tècnica (Osti) del Departament d’Energia dels Estats Units. Està constituïda per, aproximadament, 95 bases de dades de lliure accés i de domini obert pertanyents a més de 70 països. A través de les bases de...
2015 Mathematics Education Conference (MEC2015)
03/10/2014
2015 Mathematics Education Conference (MEC2015) will be held from January 31 to February 2, 2015 in Shanghai, China. This Conference will cover issues on Mathematics Education. It dedicates to creating a stage for exchanging the latest research results and sharing the advanced research methods. Related Topics (not limited to) •...
Biblioteca Electrónica de Ciencia y Tecnología
01/10/2014
La Biblioteca Electrónica de Ciencia y Tecnología de la República Argentina funciona en el marc de la Subsecretaria de Coordinació Institucional, dependent de la Secretaria d’Articulació Científic Tecnològica del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva. Va ser creada el desembre de 2002, com a resultat de l’Acord Bilateral amb...
Revista Actualidades Investigativas en Educación
20/09/2014
La Revista Electrònica Actualidades Investigativas en Educación és una publicació quadrimestral, de caràcter acadèmic, editada per el Instituto de Investigación en Educación (INIE) de la Universidad de Costa Rica. El propòsit general de la revista és crear un espai d’anàlisi, discussió i reflexió sobre diferents temàtiques de l’àmbit educatiu. Entre les...
Open Education Consortium
12/09/2014
Open Education Consortium és una comunitat mundial de centenars d’institucions d’educació superior i organitzacions compromeses amb el foment de l’educació oberta i el seu impacte en l’educació global. El consorci busca promoure l’obertura com una característica de l’educació a tot el món, la qual permet l’accés ampliat a l’educació i,...
Revista Educación Química en línea
11/08/2014
Educación Química es una revista académica publicada por la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México y por seis asociaciones profesionales de la química en México. La revista pretende difundir tanto investigaciones como contribuciones didácticas a la educación de la química, en la búsqueda de la actualización...
SciStarter. Science we can do together
28/07/2014
SciStarter és un lloc per trobar-se amb la ciència i contribuir al desenvolupament del coneixement científic a través d’activitats recreatives i projectes de recerca de ciència ciutadana. Ciència ciutadana és la participació del públic en general en la recerca i el descobriment de nous coneixements científics. SciStarter ofereix una àmplia...
Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad
07/07/2014
La Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad -CTS- es una publicación académica, editada desde el año 2003, cuyo núcleo temático aborda la relación entre ciencia, tecnología y sociedad desde una perspectiva plural e interdisciplinaria. En sus páginas se promueven análisis y debates relativos a la problemática de la ciencia...
Virtualidad, Educación y Ciencia – Virtuality, Education and Science (VEsC)
La revista Virtualidad, Educación y Ciencia-Virtuality, Education and Science (VEsC) es una publicación académica, editada por la Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnologías del Centro de Estudios Avanzados de la Universidad Nacional de Córdoba (Argentina), centrada en trabajos sobre las tecnologías de la información y la comunicación integradas en...
Biblioteca Escolar Digital (BED)
La Biblioteca Escolar Digital -BED- es una herramienta didáctica para profesores, alumnos, padres, pedagogos e investigadores del mundo de la educación creada por el Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas -CITA- de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez (Salamanca- España). El propósito de BED es ser una herramienta útil y eficaz para...
Informe “Top 100 Innovaciones Educativas”
28/06/2014
UpSocial (2014). Informe Top-100 Innovaciones Educativas. 100 proyectos eficaces para fomentar las vocaciones científico-tecnológicas. Madrid: Fundación Telefónica. El informe Top-100 Innovaciones Educativas recoge los resultados del proyecto Desafío Educación. Se trata de una amplia investigación a nivel mundial que Fundación Telefónica ha llevado a cabo a lo largo del 2014 para identificar propuestas...
MIT Technology Review
22/06/2014
MIT Technology Review, fundada en 1899, és la revista sobre tecnologia més antiga del món i l’autoritat global en el futur de la tecnologia en internet, telecomunicacions, energia, informàtica, materials, biomedicina i negocis. La seva missió és promoure el coneixement de les tecnologies emergents i analitzar les seves implicacions comercials,...
Learner at the Center of a Networked World
The ASPEN Institute Task Force on Learning and the Internet (2014). Learner at the Center of a Networked World. Washington, DC: the ASPEN Institute. Consultat en: http://aspeninstitute.fsmdev.com/documents/AspenReportFinalPagesRev.pdf En aquest informe s’exposa una visió segons la qual l’alumne ha d’estar en el centre dels nous enfocaments i xarxes d’aprenentatge innovadors. Argumenta...
Inici de la primera fase del projecte
16/06/2014
Hem iniciat la primera fase del projecte Les experiències dels joves fora de l’escola relacionades amb la ciència i la tecnologia i el seu impacte en l’actitud cap a la ciencia. En aquesta primera fase, a partir d’entrevistes de grups focals formats per nens i joves de tres franges d’edat...
TED Ideas worth spreading
15/06/2014
TED és una organització sense ànim de lucre dedicada a la difusió de les idees, en general en forma de xerrades d’uns 18 minuts de durada aproximadament. TED cobreix gairebé tots els temes, des de la ciència als problemes globals del món actual, en més de 100 idiomes. A més...
Patrons emergents de canvi climàtic
Conferència de Gavin Schmidt, un científic del clima, a la plataforma TED. Segons Schmidt, no es pot entendre el canvi climàtic a trossos. Cal entendre-ho com un tot. En aquesta xerrada, Schmidt explica com aborda l’estudi del canvi climàtic mitjançant models que il · lustren les infinitament complexes interaccions dels...
Presentación del proyecto ‘Desafío educación’ y del informe ‘Top 100 innovaciones educativas’
12/06/2014
Fundación Telefónica te invita a las presentaciones del proyecto ‘Desafío educación’ y del informe ‘Top 100 innovaciones educativas’ que tendrán lugar en Barcelona y Madrid. En el evento estará presentes los promotores de las 3 innovaciones mejor valoradas en el desafío: Apps for Good (Reino Unido), ScienceLab (Alemania) y JUMP...
CmapTools, mapes conceptuals
09/06/2014
El programa CmapTools, desenvolupat per l’Institute for Human and Machine Cognition (IHMC), de la Universitat de West Florida (Estats Units), permet als usuaris construir, navegar, compartir i criticar models de coneixement representats com mapes conceptuals. Permet als usuaris, entre moltes característiques, construir els seus Cmaps en el seu ordinador personal,...
FreeMind, mapes d’idees
FreeMind és una eina gratuïta programada en Java per construir mapes d’idees. Mitjançant paraules claus, símbols i colors permet formar xarxes no lineals d’idees i observacions o xarxes semàntiques que proporcionen una representació declarativa d’objectes, propietats i relacions. Està sota llicència GNU General Public License.
Dipity, línies de temps interactives
Dipity permet la creació i publicació en Internet de línies del temps o eixos cronològics interactius amb la possibilitat d’incorporar elements multimèdia, inserir textos, imatges, vídeos, enllaços per ampliar informació, àudio i mapes de GoogleMaps. A més de la versió gratuïta, també existeixen diverses modalitats de subscripció per a aquells...
Canva, per crear cartells, pòsters, infografies …
Canva és una eina per dissenyar i crear contingut web de tot tipus. Amb Canva podem crear cartells, posters, infografies, documents, targetes de visita, covers de Facebook, gràfics, etc. de forma molt senzilla. Canva ofereix tots els elements necessaris per elaborar una àmplia gamma de dissenys: una base de dades...
Visme, per crear presentacions, infografies, bàners…
08/06/2014
Visme és una eina per crear presentacions, infografies, bàners animats i altres continguts en format gràfic. Transforma avorrides dades en espectaculars continguts visuals. Visme està basat en HTML5, la qual cosa significa que tot el contingut funciona bé també en els dispositius mòbils. Els desenvolupadors diuen que és “tan fàcil...
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias, REEC
06/06/2014
La Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias (REEC) es una revista científica cuatrimestral a través de la red dedicada a la innovación e investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias experimentales en los diferentes niveles educativos (infantil, primaria, secundaria, universidad). Todo el proceso de revisión, edición...
Fundación Española para la Ciencia y Tecnología, FECYT
La Fundación Española para la Ciencia y Tecnología, FECYT, es una fundación pública dependiente del Ministerio de Economía y Competitividad de España, cuya misión es impulsar la ciencia, la tecnología y la innovación, promoviendo su integración y acercamiento a la sociedad. En su web se pueden encontrar noticias, convocatorias de...
SINC, la ciencia es noticia
El Servicio de Información y Noticias Científicas (SINC) es la primera agencia pública de ámbito estatal especializada en información sobre ciencia, tecnología e innovación en español. El equipo de SINC produce noticias, reportajes, entrevistas y materiales audiovisuales (vídeos, fotografías, ilustraciones e infografías). Todos los contenidos producidos por SINC tienen una...
EDULEARN14
EDULEARN14, the 6th annual International Conference on Education and New Learning Technologies will be held in Barcelona (Spain), on the 7th, 8th and 9th of July, 2014. EDULEARN14 provides the ideal opportunity to present your projects and experiences. It is the perfect platform to discuss the latest developments in the...
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
The International Academy of Technology, Education and Development (IATED) is an organism dedicated to the promotion of international education and university cooperation in the field of Technology and Science. It attempts to connect institutions, bodies and organizations from different countries of the world to discuss and cooperate on the area....
XVII Congreso Internacional EDUTEC: El hoy y el mañana junto a las TIC
05/06/2014
Del 12 al 14 de noviembre 2014, bajo el lema «El hoy y mañana junto a las TIC» se celebrará el XVII Congreso Internacional EDUTEC en la Universidad española de Córdoba. El evento se propone como un espacio para el análisis y el debate acerca de la integración de las TIC...
iTEC – Designing the future classroom
ITEC: designing the future classroom has been an example of a very successful project of integration of ICT in education and training, with the support and funding from the European Commission. iTEC’s aim is to bring about systemic change, not through radical technological advances, but through progressive adoption of innovative...
Museu de la pesca
04/06/2014
El Museu de la Pesca vol contribuir, com a element de qualitat, al desenvolupament cultural, econòmic i social de la comunitat. Treballa per afermar-se al propi territori i ajudar a provocar canvis i reflexions envers el patrimoni marítim i pesquer que afavoreixin la societat. Els objectius que l’han d’ajudar a tirar...
12th World Congress of Bioethics
02/06/2014
La Comisión Nacional de Bioética de México, organismo con más de dos décadas de esfuerzo continuo para promover la cultura bioética, celebra el 12° Congreso Mundial de Bioética entre el 25 y el 28 de junio de 2014 en México DF. El Congreso Mundial de Bioética es una de las reuniones...
Blog del INTEF
24/05/2014
El blog promocionado por el Instituto Nacional de Tecnologías educativas y formación del profesorado español publica periódicamente noticias sobre novedades en el ámbito de la tecnología de interés para la educación, seminarios y cursos de formación presenciales o en línea para docentes, proyectos educativos, eventos y recursos.
EducaLAB
Conoce, conecta, crea, comparte, colabora Es una iniciativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte español que agrupa el Blog del INTEF (Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado), el Blog del Cniie (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) y el Blog del Inee (Instituto Nacional...
GIREP-MPTL International Conference on Teaching/Learning Physics
Integrating Research into Practice University of Palermo, Italy. July 7-12, 2014 During the last few years, evidence based Physics Education Research provided results concerning the ways and strategies to improve student conceptual understanding, interest in Physics, epistemological awareness and insights for the construction of a scientific citizenship. However, Physics teaching...
Congreso Iberoamericano de Ciencia, Tecnología, Innovación y Educación
20/05/2014
“Avanzando juntos hacia las Metas Educativas Iberoamericanas 2021” Buenos Aires, Argentina 12, 13 y 14 de noviembre 2014. En el año 2010, fue aprobado por los Ministros de Educación y, posteriormente, por los Jefes y Jefas de Estado y de Gobierno de Iberoamérica, el proyecto promovido por la OEI, Metas Educativas 2021:...
Scientix: la comunidad para la enseñanza de las ciencias en Europa
19/05/2014
Scientix promueve y respalda la colaboración entre docentes, investigadores del ámbito de la enseñanza, legisladores y otros profesionales de la docencia de materias CTIM (ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas) a nivel europeo. En su primera etapa (2009-2012), el proyecto construyó un portal en línea para recopilar y presentar los proyectos...
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias (REurEDC)
08/05/2014
La revista tiene una doble finalidad: i) contribuir al desarrollo del conocimiento en el ámbito de la didáctica de las ciencias experimentales, tanto en un plano teórico como aplicado, y ii) aportar referentes para la práctica de la educación científica tanto de profesores como de formadores provenientes del ámbito de...