Amor entre gossos i els seus amos

09/06/2015

El veterinari Takefumi Kikusui, amb un equip d’investigadors de tres universitats japoneses (la Universitat de Azabu, la Universitat Mèdica de Jichi, i la Universitat de Ciències de la Salut de Tokyo) ha publicat recentment un article a la revista Science sobre els canvis hormonals que es provoquen mútuament els gossos i els seus amos.

Els investigadors van posar a 30 gossos a interactuar amb els seus amos durant 30 minuts en una habitació i van examinar la quantitat d’oxitocina – l’hormona de l’amor – en orina de tots dos, abans i després de l’experiment. Els resultats van indicar que com més es miraven als ulls els gossos i els seus amos més oxitocina produïen els seus cervells. A més, van trobar que si administraven oxitocina als gossos aquests miraven més als seus amos, provocant en aquests últims un augment en la concentració de l’hormona.

Les conclusions de l’estudi recolzen l’existència d’un bucle positiu de generació d’oxitocina entre les dues espècies, facilitat i modulat per la mirada, similar al que es dóna entre una mare humana i el seu fill. Aquests resultats poden tenir unes importants implicacions mèdiques, ja que donen suport a les teràpies amb gossos per a determinades malalties o trastorns que s’estan tractant experimentalment amb oxitocina.

Font
Nagasawa, M., Mitsui, S., En, S., Ohtani, N., Ohta, M., Sakuma, Y., Onaka, T., Mogi, K. & Kikusui, T. (2015). Oxytocin-gaze positive loop and the coevolution of human-dog bonds. Science348 (6232), 333-336. doi: 10.1126/science.1261022

Relacperrohombre