La revista EDUCACION 3.0 és un mitjà de comunicació global el propòsit és contribuir al canvi metodològic a les aules a través de les TIC i de les metodologies actives. S’adreça a totes aquelles persones que conformen el sector educatiu i participen en el procés d’ensenyament-aprenentatge, incloses les famílies. En...
Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?
07/10/2016
La Fundació Jaume Bofill, en el marc del projecte Què funciona en educació?, convida a participar en un espai de debat sobre l’impacte de les extraescolars en els aprenentatges dels nens i joves. En el debat es presentarà un recull d’evidències internacionals elaborat per la investigadora Sheila González de la...
Ponència: “Examining Learning Experiences in and out of School: The Bridging Learning Experiences Project”
19/06/2016
Els dies 18 i 19 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Rethymno, Creta, la Conferència Internacional “Cultural Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of Contemporary Crisis” organitzada per la seccions de l’Europa central i del sud, i d’orient mitjà de la International Society for Cultural-Historical and Activity Research...
L’ús de TIC a les activitats dels nens i adolescents fora de l’escola
16/06/2016
El passat 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “El uso de...
El gènere com a element clau per a la selecció d’activitats d’aprenentatge fora del context escolar
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “El género como elemento clave para...
Percepcions de les famílies de diferents contextos socioeconòmics sobre l’aprenentatge
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “Percepciones de las familias de diferentes...
Les trajectòries d’aprenentatge dels adolescents a la societat de la informació
31/05/2016
Els dies 30 de maig, 1 i 2 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Eskisehir, Turquia, el XVIII Congreso Internacional de AMSE-AMCE-WAER organitzat per l’Associació Mundial de les Ciències de l’Educació (AMSE-AMCE-WAER ) i la Universitat d’Anadolu. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar en el...
10/02/2016
El proper 19 de febrer tindrà lloc la quarta edició de la Barcelonada, experiència educativa que s’organitza anualment i que té com a objectiu que els joves aprenguin a moure’s i a saber localitzar diferents punts de la ciutat combinant mitjans clàssics (targetes, mapes …) amb dispositius i aplicacions digitals...
Kano, un ordinador construït i programat per nens
13/10/2015
Alex Klein és l’impulsor del miniordinador KANO. Aquest pot ser construït i programat per un nen de set anys. Com si es tractés d’un joc de Lego, els més petits aprenen a dissenyar els seus propis jocs, veure vídeos amb alta resolució, connectar-se a internet, fer volar un dron. Com...
«Papirobiologia»: dinosaures, mamífers, insectes i rèptils amb plecs de paper
17/02/2015
Dinosaures, insectes, amfibis, mamífers, aus, rèptils, plantes i fongs, tots creats a petita escala amb l’art de la papiroflèxia, també coneguda com a origami. Aquesta és la proposta de «Papirobiologia», una mostra de prop de dues-centes obres elaborades per membres de l’Associació Espanyola de Papiroflèxia (AEP), una entitat que inclou matemàtics, biòlegs, enginyers, genetistes i altres...