Inici de la primera fase del projecte

16/06/2014

Hem iniciat la primera fase del projecte Les experiències dels joves fora de l’escola relacionades amb la ciència i la tecnologia i el seu impacte en l’actitud cap a la ciencia.

En aquesta primera fase, a partir d’entrevistes de grups focals formats per nens i joves de tres franges d’edat (11,13 i 15 anys) i grups formats pels seus pares i mares, pretenem identificar les activitats en les quals participen habitualment els nens i adolescents fora del context escolar. Ens interessen especialment les activitats que els proporcionen oportunitats i recursos per aprendre, així com els espais i contextos soci-institucionals en els quals aquestes activitats tenen lloc (família, entitats esportives, culturals, religioses…) i les experiències d’aprenentatge associades a elles.

Dos membres de l’equip de recerca han entrevistat a un grup d’alumnes i alumnes de 5è i 6è d’educació primària de la Escola Verd de Girona, així com a un grup de mares d’estudiants de la mateixa escola. Altres dos membres de l’equip han entrevistat a un grup d’escolars de 5è curs de la Farga de Salt també a Girona.