My storybook és un editor de llibres en línia disponible en obert. Pot ser molt útil perquè els estudiants de primària, i fins i tot dels primers cursos, puguin elaborar el seu propi e-book. Es poden afegir imatges predissenyades, dibuixos fets pel propi nen/a i text, per desenvolupar les pròpies històries...
Kahoot!
06/11/2016
Kahoot! és una eina per crear jocs de resposta múltiple de forma ràpida i senzilla tant per a docents com a estudiants. Aquesta eina està pensada per desenvolupar activitats a classe jugant des dels dispositius mòbils de cada participant. Kahoot! també ofereix la possibilitat d’afegir diagrames, imatges i vídeos per...
Animoto
21/10/2016
Animoto és un lloc web que permet crear vídeos i presentacions en línia a través d’imatges, fotografies i música. Es pot fer servir com a recurs educatiu perquè els estudiants expressin les seves idees i vivències sobre la seva llengua, cultura, família, tradicions … i, en definitiva, puguin transmetre amb...
Canviant paradigmes educatius- Sir Ken Robinson
20/10/2016
Sir Ken Robinson exposa en aquest vídeo la importància de canviar la visió sobre el sistema educatiu. Enllaça la seva exposició amb els canvis que es viuen actualment en relació amb els negocis, l’educació i les organitzacions en les noves economies globals.
Big Think
Big Think és un repositori de vídeos, articles, recursos, consells d’experts i podcasts sobre diversos temes educatius que provenen de diferents parts del món. Igual que TED Ed permet crear grups de persones, educadors i institucions per parlar sobre temes o interessos comuns. Més información
TES
11/10/2016
TES és una plataforma gratuïta en anglès que permet crear de forma molt senzilla i ràpida continguts per a l’ensenyament, barrejant l’ús de recursos digitals en línia amb altres continguts creats pel professor. Conté un cercador per escollir tòpics d’estudi des de Youtube, Google o al mateix arxiu de TES...
VI Jornades Valors en una Societat Canviant- Lleida
La Secció de Sociologia i Educació de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, fundació pública de la Diputació de Lleida, convida a les IV Jornades Valors en una societat Canviant. En aquesta edició, les jornades emfatitzaran en les “Pràctiques de treball en xarxa per a una educació personalitzada” amb l’objectiu que els actors...
WolframAlpha
07/10/2016
WolframAlpha és un motor de coneixement computacional o “motor de resposta” (Question Aswering – QA) de lliure accés que es troba disponible en línia. A diferència d’un motor de cerca tradicional que proveeix un llistat d’informació, els QA fan servir informació que prové de fonts externes per a ser processada...
Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?
La Fundació Jaume Bofill, en el marc del projecte Què funciona en educació?, convida a participar en un espai de debat sobre l’impacte de les extraescolars en els aprenentatges dels nens i joves. En el debat es presentarà un recull d’evidències internacionals elaborat per la investigadora Sheila González de la...
Popplet
05/10/2016
Popplet és una eina que permet realitzar mapes d’idees, de manera intuïtiva i fàcil, als quals podrem afegir imatges, vídeos, etc. A més és una eina multiplataforma, el que permet que puguis accedir als teus mapes conceptuals allà on siguis: des del teu mòbil, un ordinador o el teu tablet. La...
EDUTEC 2016
03/10/2016
El XIX Congrés Internacional EDUTEC 2016 és un punt de trobada de professionals especialistes en formació, investigació i/o innovació de l’àmbit de la tecnologia educativa, amb l’objectiu de donar a conèixer els avenços més recents en aquesta temàtica. El congrés és una iniciativa conjunta de EDUTEC i la Universitat d’Alacant i...
EDUforics: anticipant l’educació del futur
22/09/2016
Tal com defineix el seu equip directiu, EDUforics és una comunitat web creada per a docents i estudiants, però també per a famílies i persones allunyades de l’educació que d’una o altra manera participen del present de l’educació i tenen interès a col·laborar en l’orientació del seu futur. El propòsit d’EDUforics...
Educaplay
Educaplay és un repositori digital on es poden trobar activitats educatives multimèdia per a totes les edats i d’un gran nombre de matèries curriculars. Permet compartir recursos amb altres persones i crear grups de treball a classe. Hi ha recursos en diferents llengües, entre elles català, espanyol i anglès. Visita...
Simposi “Focusing on the learner” Grup de recerca Esbrina UB
19/09/2016
El grup de recerca consolidat Esbrina – subjectivitats, visualitats i entorns educatius contemporanis, de la Universitat de Barcelona, convida al simposi “Focusing on the learner” realitzat en el marc del projecte europeu DIYLab – Do It Yourself in Education: Expanding Digital Competence to Foster Student Agency and Collaborative Learning. Amb el lema “La...
Tinkercad: una aplicació per aprendre a dissenyar en 3D
16/09/2016
Tinkercad és una eina senzilla, intuïtiva i gratuïta que funciona directament en un navegador web (sense necessitat de descarregar cap programa) i permet dissenyar i modelar objectes en 3D. Els elements bàsics de Tinkercad són formes que es poden ajustar, moure i unir lliurement a l’espai de treball per crear...
V Trobada de Bones Pràctiques en l’Educació TIC
15/09/2016
El 12 de novembre es realitza la V Trobada de Bones Pràctiques en l’Educació TIC, organitzat per CITA, a Peñaranda de Bracamonte, Salamanca. En aquesta jornada els protagonistes seran la programació i el technocraft, les aules obertes i l’educació per a l’emprenedoria. L’esdeveniment tindrà un apartat important dedicat a la...
Educación 3.0
14/09/2016
Educación 3.0 és un mitjà de comunicació global que compta amb una revista en paper de quatre números anuals, una pàgina web, un newsletter setmanal i un perfil propi a les principals xarxes socials (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest i YouTube). Aquest projecte té com a finalitat contribuir al canvi metodològic...
Entrevista a Cristóbal Cobo
Álvaro Marchesi entrevista a Cristóbal Cobo sobre el seu paper en el Pla Ceibal i la seva visió sobre com influeixen les noves tecnologies en l’educació.
Prepara el teu Escola per a la Societat Digital: Claus per sumar-se al canvi
12/07/2016
Prepara el teu Escola per a la Societat Digital: Claus per sumar-se al canvi és un informe elaborat per la Fundació Telefónica a 2016 en el qual es presenta el treball de recerca realitzat amb diversos centres educatius d’Espanya al voltant del tema d’innovació educativa en la Societat Digital. Fonamentalment,...
Converses “I tu, quina escola t’imagines?”
29/06/2016
En el marc de l’Escola d’Estiu 2016 de l’associació Rosa Sensat s’organitzen dues converses sota el nom “I tu, quina escola t’imagines?”, on es reflexionarà al voltant del paper de l’escola en el món actual. El punt de partida de l’esdeveniment serà una conversa entre un expert en educació i...
I Simposi Internacional Barcelona | Educació | Canvi
23/06/2016
La Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna-Universitat Ramon Llull i la Fundació Jesuïtes Educació organitzen el I Simposi Internacional Barcelona | Educació | Canvi, l’objectiu del qual és, principalment, mostrar al món les experiències que estan transformant l’educació a Barcelona. Els participants podran conèixer directament les...
Ponència: “Examining Learning Experiences in and out of School: The Bridging Learning Experiences Project”
19/06/2016
Els dies 18 i 19 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Rethymno, Creta, la Conferència Internacional “Cultural Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of Contemporary Crisis” organitzada per la seccions de l’Europa central i del sud, i d’orient mitjà de la International Society for Cultural-Historical and Activity Research...
L’ús de TIC a les activitats dels nens i adolescents fora de l’escola
16/06/2016
El passat 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “El uso de...
Els interessos de nens i joves cap a la ciència i la tecnologia
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “Intereses de niños y jóvenes hacia...
El gènere com a element clau per a la selecció d’activitats d’aprenentatge fora del context escolar
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “El género como elemento clave para...
Percepcions de les famílies de diferents contextos socioeconòmics sobre l’aprenentatge
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “Percepciones de las familias de diferentes...
La participació dels alumnes i les alumnes en activitats relacionades amb la ciència i la tecnologia
Els passats dies 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “La participación de los alumnos y...
Les trajectòries d’aprenentatge dels adolescents a la societat de la informació
31/05/2016
Els dies 30 de maig, 1 i 2 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Eskisehir, Turquia, el XVIII Congreso Internacional de AMSE-AMCE-WAER organitzat per l’Associació Mundial de les Ciències de l’Educació (AMSE-AMCE-WAER ) i la Universitat d’Anadolu. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar en el...
Ciència al Carrer 2016
15/05/2016
El proper 28 de maig se celebra una nova edició de la fira Ciència al Carrer a Lleida. Docents, alumnes, divulgadors científics, museus, universitats i empreses comparteixen en un mateix espai els seus experiments científics amb els vianants i els altres participants. Durant quatre hores, podreu veure demostracions de totes...
Ideas TED
04/04/2016
TED.com és un web que permet veure, compartir i discutir xerrades que exposen temes nous sobre diversos assumptes d’interès general -les TED Talks-, així com aprendre més sobre molts projectes i iniciatives de TED. Igualment, el lloc ofereix llistes de reproducció de les xerrades agrupant d’acord amb el tema tractat...
Festa de la Ciència UB
23/03/2016
El 22 de maig de 2015, la Universitat de Barcelona obre les portes a la ciutadania per celebrar la Festa de la Ciència UB. L’activitat té com a objectiu fer accessible a tots els públics, d’una manera lúdica i innovadora, la recerca que es duu a terme a la Universitat. Per...
Dia Mundial de l’Aigua: aigua i ocupacions
03/03/2016
Per què un Dia Mundial de l’Aigua? El Dia Mundial de l’Aigua és una celebració internacional per recordar la importància de l’aigua dolça i la defensa de la gestió sostenible dels recursos. Així mateix és una oportunitat per aprendre més sobre temes relacionats amb l’aigua, inspirar-se per parlar amb altres...
10/02/2016
El proper 19 de febrer tindrà lloc la quarta edició de la Barcelonada, experiència educativa que s’organitza anualment i que té com a objectiu que els joves aprenguin a moure’s i a saber localitzar diferents punts de la ciutat combinant mitjans clàssics (targetes, mapes …) amb dispositius i aplicacions digitals...
Tabletop Whale
18/01/2016
Tabletop Whale és un bloc d’il·lustracions científiques creat per Eleanor Lutz, dissenyadora i biòloga molecular de la Universitat de Washington, USA. En Tabletop Whale es publiquen, cada dos o tres setmanes, gràfics, infografies i il·lustracions sobre ciència i tecnologia a partir de fonts científiques fiables, com llibres de text i...
FameLab 2016
01/12/2015
La Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – FECYT i el British Council, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, organitzen la quarta edició de FameLab Espanya, el major concurs internacional de monòlegs científics. Molts dels científics finalistes del concurs a Espanya són al dia d’avui divulgadors en mitjans de comunicació i...
100 anys de la Teoria de la Relativitat General
25/11/2015
El 25 de novembre de 1915, Albert Einstein va presentar davant l’Acadèmia Prussiana de Ciències, a Berlín, la formulació d’una nova teoria de la gravitació en un article de quatre pàgines titulat “Les equacions del camp gravitacional” en què modificava la fins llavors acceptada teoria gravitatòria d’Isaac Newton. La teoria d’Einstein...
JamToday Fair: el videojoc com a metodologia educativa per a l’aprenentatge d’hàbits saludables
13/11/2015
Jam Today és la primera xarxa paneuropea dedicada al disseny de jocs aplicats. El projecte reuneix diferents tipus d’actors -com clústers creatius, empreses de jocs, educació, instituts de recerca, institucions del sector públic, etc.- per executar les Game Jam per tot Europa. La JamToday Fair és una trobada sobre la...
20a Setmana de la Ciència a la Universitat de Barcelona
Del 13 al 22 de novembre la Universitat de Barcelona organitza diverses activitats al voltant de la Setmana de la Ciència que enguany arriba a la seva vintena edició sota la coordinació de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI). Algunes de les activitats programades són:...
Expanding Opportunity in a World of Innovation
28/10/2015
Com poden les ciutats, escoles, líders en tecnologia i polítics impulsar una innovació forta, oberta i inclusiva? Aquesta serà una de les preguntes que s’abordaran en l’últim seminari / xerrada en línia (webinar) d’octubre programat per Connected Learning TV. El seminari tindrà com a amfitrió a S. Craig Watkins qui dialogarà...
La educación científica del siglo XXI: Retos y propuestas
04/10/2015
por Neus Sanmartí e Iván Marchán Carvajal Los cambios sociales y tecnológicos que hemos vivido en los últimos decenios están obligando a replantear numerosos aspectos de la enseñanza de las ciencias. Se están desarrollando diversos proyectos innovadores que pretenden adaptar la escuela al mundo de hoy. La comunidad educativa defiende...
Open Badges
16/09/2015
Open Badges és un projecte de la Fundació Mozilla que proporciona un software lliure per facilitar el reconeixement de l’aprenentatge que es dóna fora de l’àmbit acadèmic mitjançant un sistema d’insígnies digitals. Una insígnia digital és el registre en línia de certes qualitats o assoliments que les persones adquireixen en...
Una història visual del coneixement humà
08/09/2015
Com creix el coneixement? A vegades comença amb un insight i creix en moltes branques; altres vegades creix com una xarxa complexa i interconnectada. L’expert en infografia, Manuel Lima, explora els mil anys d’història de la cartografia de dades – des dels llenguatges a les dinasties – utilitzant arbres i...
EscoLab 2016
07/09/2015
EscoLab consisteix en una sèrie d’activitats científiques gratuïtes, dirigides a l’alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius, que obren la porta de diferents laboratoris i centres de recerca i ofereixen l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat. Es tracta d’una iniciativa del Programa Barcelona Ciència...
Cities of learning
Cities of learning és un projecte que presenta un nou concept de ciutat en el qual la formació dels joves es dóna d’acord amb les exigències del segle XXI. Amb aquest objectiu s’organitza una xarxa d’activitats en diferents emplaçaments de la ciutat que permeten aprendre i desenvolupar habilitats i competències...
Edutopia
21/07/2015
Edutopia és el lloc web d’una comunitat virtual creada i gestionada per George Lucas Educational Foundation. L’objectiu és posar a disposició dels usuaris coneixements, estratègies, pràctiques i recursos que ajudin a millorar les propostes educatives dels nivells d’infantil i primària. Igualment, el seu fons augmenta dia a dia gràcies a...
LIFE CENTER: aprendre en entorns formals i informals
17/07/2015
LIFE CENTER –Learning in Informal and Formal Environments– és una institució que representa la col·laboració entre diverses universitats dels Estats Units: Universitat de Washington a Seattle (coordinadora), la Universitat de Stanford i SRI International. L’interès de LIFE CENTER és aportar a la comprensió dels fonaments socials de l’aprenentatge humà. D’aquí...
CocoCiència: joves que divulguen ciència
14/07/2015
CocoCiència és una associació formada per un grup d’universitaris catalans que té per objectiu apropar la ciència a tothom i impulsar la divulgació científica en català. Al seu lloc web es podem trobar continguts agrupats en diferents disciplines, també disposa de seccions específiques com ara «El científic del mes», «Enigmes»,...
John Dewey (1859-1952) i la reinvenció permanent de l’escola
Aquest any se celebra 100è aniversari de la publicació del llibre Schools of To-morrow (1915) escrit per John Dewey i Evelyn Dewey, en el qual s’advertia de la necessitat de reinventar –refundar– l’escola sota els reptes i desafiaments de la societat del moment (primeres dècades del segle XX). Probablement l’escola...
Jerome Bruner fa 100 anys
06/07/2015
Aquest 2015 celebrem el 100 aniversari d’un dels psicòlegs amb una major transcendència qui ha mostrat una gran sensibilitat cap a tot allò que afecta i està relacionat amb l’educació. Protagonista de la revolució cognitiva i, més recentment, de la revolució cultural, Jerome Bruner (1915 – ) és una veu...
ChangSchoolTalks 2015: Stephen Downes
Stephen Downes és investigador del Consell Nacional d’Investigació de Canadà i co-creador dels cursos en línia massius i oberts -MOOC (acrònim en anglès de Massive Open Online Course). En el present vídeo aborda el tema de l’aprenentatge personal en un món interconnectat. Aquesta xerrada es va realitzar en el marc...
Reunió de l’equip a Girona
01/07/2015
A la reunió de l’equip realitzada el 29 juny 2015 vam tenir una agenda interessant i molt intensa. Comencem discutint el focus dels articles que escriurem per presentar els resultats de la primera fase. Aquests resultats engloben les informacions proporcionades pels alumnes, les seves famílies i tutors sobre la seva participació...
Educating Modern Learners -EML
15/06/2015
Reconeixent que en l’actualitat ens trobem davant de grans i ràpids canvis en el món de l’ensenyament, l’educació i l’escolarització, en Educating Modern Learners -EML consideren que aquests canvis encara no estan ben entesos per part dels líders escolars i els responsables de les decisions i polítiques edcucativas. Per això,...
KnowledgeWorks
KnowledgeWorks és una organització social sense ànim de lucre amb seu a Ohio, USA. La missió d’aquesta organització és fomentar la capacitat dels educadors i de les comunitats per construir i mantenir ecosistemes d’aprenentatge que possibilitin a cada estudiant, mitjançant experiències d’aprenentatge significatives, prosperar a la universitat, la professió i...
Investiga amb Recercaixa! 2n Congrés científic per a joves investigadors
02/06/2015
En el marc del 2n Congrés científic per a joves investigadors. Investiga amb Recercaixa! realitzat el dimarts 2 de juny de 2015, l’escola Carme Auguet de Girona va presentar el projecte titulat “Què fan els joves fora de l’escola relacionat amb la ciència i la tecnologia“. Aquest projecte de recerca...
El joc ‘ciènciaXciència’ de la UdG, escollida una de les millors activitats de divulgació científica del 2015
27/05/2015
Amb la finalitat de crear activitats de divulgació científica i d’innovació, el joc ciènciaXciència ha estat escollit per aparèixer en el catàleg de pràctiques innovadores en cultura científica del 2015 que edita la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). El joc “cienciaXciència” ha estat ideat i desenvolupat...
Festa de la Ciència UB
15/05/2015
La Universitat de Barcelona obre les portes a la ciutadania per celebrar la Festa de la Ciència UB. L’activitat té com a objectiu fer accessible a tots els públics, d’una manera lúdica i innovadora, la recerca que es duu a terme a la Universitat. Per això, durant tot el dia els...
Jorge Wagensberg “Alguns anys després”
08/05/2015
Jorge Wagensberg és un professor, investigador i escriptor espanyol nascut a Barcelona. Creador i exdirector del Museu de la Ciència CosmoCaixa de la Fundació “La Caixa”. En el seu més recent llibre de memòries d’infantes Alguns Anys Després l’autor explica com va acabar en el món de la ciència. La llibreria No...
Xerrada “Cultura i Ciència a l’Era Digital”
30/04/2015
És indubtable que els avenços tecnològics han ampliat les possibilitats d’accedir a la Cultura i la Ciència, però també han canviat la percepció social sobre el rigor del coneixement Com ens relacionem amb la cultura i la ciència en l’era digital? Han transformat també la nostra percepció personal? Aquest serà...
Exploratorium
29/04/2015
Exploratorium és un museu de ciència, art i percepció humana ubicat a San Francisco Califòrnia, Estats Units. Des de la seva fundació el 1969, el museu ofereix activitats dirigides a provar noves formes d’aprendre i, també, programes dissenyats per crear connexions entre l’educació formal i informal. Una de les idees...
Citilab – Centre per a la innovació social i digital
21/04/2015
Citilab és un centre experimental per a la difusió activa de la cultura tecnològica, així mateix, és un laboratori ciutadà en el qual investigadors, emprenedors, universitaris i empreses interaccionen, experimenten i col·laboren en projectes comuns. En altres paraules, Citilab és una barreja entre un centre de formació, un centre de...
“La Festa” al Festival NOVUM
Els dies 25 i 26 d’abril la plaça de Glòries es transformarà en un laboratori per a grans i petits, per viure la ciència, la tecnologia i la innovació en primera persona. Els participants podran treballar al costat dels investigadors, veure la ciència de ben a prop, participar en tallers,...
Viquimarató de Ciència Ciutadana
20/04/2015
Una Viquimarató és una activitat on un grup de viquipedistes es troben físicament en un lloc per ampliar el màxim possible un article i/o una temàtica determinada de l’enciclopèdia. Aquesta activitat, organitzada en el marc del Festival NOVUM, està dirigida a totes les persones que vulguin aportar a la Wikipèdia coneixements i projectes de...
Pel·lícula “El Aula Vacía”
17/04/2015
Onze directors llatinoamericans, amb Gael García Bernal com a director creatiu, retraten l’impacte de la deserció escolar a Amèrica Llatina a través d’un llargmetratge divers i complex. L’Aula Buida és un llargmetratge de GRADUATE XXI, una iniciativa per acabar amb la deserció escolar a secundària a Amèrica Llatina, i ha...
NOVUM 2015 Festival de Ciència, Tecnologia i Innovació
10/04/2015
La Direcció de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona organitza del 14 al 30 abril 2015 la novena edició de NOVUM, el Festival de Ciència, Tecnologia i Innovació de Barcelona, amb el propòsit de promoure la Creativitat i la Innovació en la ciutat. Aquest festival pretén ser...
Inspiraciència Concurs de relats d’inspiració científica
26/03/2015
Inspiraciència és un concurs de relats d’inspiració científica que busca relacionar ciència i escriptura d’una manera lúdica i participativa. Hi ha una modalitat única que consisteix en la presentació de relats curts d’una extensió màxima de 800 paraules. Les dues categories de participació són: públic general (a partir de 18 anys)...
Reunió equip
23/03/2015
Un dels temes tractats en la present reunió van ser les dades recollides i l’anàlisi de les entrevistes realitzades durant la primera fase. Vam exposar un breu resum dels centres educatius col·laboradors i els grups entrevistats (nens/adolescents i famílies). L’anàlisi de les entrevistes es realitzarà a partir de les...
XVI edició de Exporecerca Jove
Exporecerca Jove és una mostra de treballs de recerca que acull la participació de joves de 12 a 30 anys. Els objectius principals són: afavorir la recerca entre els joves, potenciar l’intercanvi d’experiències i el coneixement, i potenciar la participació en fires i congressos d’àmbit nacional i internacional. La temàtica...
Semifinal FameLab 2015
19/03/2015
El British Council i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, han seleccionat els 12 semifinalistes de l’edició espanyola de FameLab, el concurs internacional de monòlegs científics que competiran en la semifinal a Barcelona. Els semifinalistes, amb edats...
20 Minuts de Ciència a Òmnium
16/03/2015
La Universitat de Girona (UdG) i Òmnium Cultural Gironès han organitzat conjuntament el cicle de conferències titulat “20 minuts de ciència a Òmnium” destinat a divulgar el coneixement científic. Amb un format de ponència breu i un debat posterior, es busca fer una introducció a una notícia d’actualitat, un estudi innovador o...
Google Science Fair
09/03/2015
Google Science Fair es un concurso de ciencia y tecnología online y gratuito en el que pueden participar alumnos de todo el mundo, de forma individual o en equipo. El concurso está organizado en dos categorías por edades: de 13 a 15 y de 16 a 18 años. Para participar, los alumnos...
1a Conferència Internacional STEAM Barcelona
03/03/2015
Amb la frase “Aprendre avui per resoldre el demà” la Regidoria d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació “la Caixa” en el marc del Festival Ciència, Tecnologia i Innovació han organitzat STEAMBarcelona. La conferència té el propòsit de reunir alguns dels projectes més destacats i avaluats en...
Disseny per viure. 99 projectes per al món real
24/02/2015
El Museu del Disseny de Barcelona presenta la primera exposició temporal dedicada als objectes que ens milloren la vida. El propòsit de l’exposició és mostrar el paper clau que pot tenir el disseny a l’hora de cercar solucions a problemes quotidians i socials de diversa índole, per exemple, millorant el benestar dels ciutadans...
Projecte MIRACLE
20/02/2015
MIRACLE: Mixed Reality Interactions across Contexts of Learning és un projecte vinculat a la Facultat de Ciències Educacionals de la Universitat d’Oslo i al Research Council of Norway com a part del projecte InterMedia. L’estudi està liderat per la Dra. Ingeborg Krange i un equip transdisciplinari d’investigadors. La finalitat d’MIRACLE...
Knowledge in motion across contexts of learning -KnowMo Project
18/02/2015
KnowMo és un dels projectes desenvolupats pel grup de recerca TransAction, dirigit pel Dr. Ola Erstad de la Universitat d’Oslo. El propòsit de KnowMo és estudiar les condicions per les quals certes experiències d’aprenentatge fora de l’escola poden ser rellevants per a l’aprenentatge dels joves dins de l’escola. L’estudi es...
2015 Any Internacional de la Llum i les Tecnologies Basades en la Llum
17/02/2015
L’Organització de les Nacions Unides -ONU ha reconegut la importància d’augmentar la consciència mundial sobre com les tecnologies a força de llum promouen el desenvolupament sostenible i donen solucions als problemes mundials de l’energia, l’educació, l’agricultura i la salut. Per aquest motiu, el 2015 ha estat declarat l’Any Internacional de...
Visions de Ciència: 2015 l’Any internacional de la llum
Les Nacions Unides i la Unesco han declarat el 2015 Any Internacional de la Llum i de les Tecnologies Basades en la Llum. L’Any Internacional de la Llum és una iniciativa global que pretén comunicar a la societat la importància de la llum i de les seves tecnologies associades al món...
Proyecto #Guappis
10/02/2015
#Guappis es un proyecto colaborativo dirigido a compartir experiencias didácticas utilizando aplicaciones (Apps) para dispositivos móviles y tabletas. Es un proyecto abierto a la participación de docentes y de todas aquellas personas interesadas en la utilización de dispositivos móviles y sus aplicaciones (estudiantes, familias, etc.). El objetivo principal del proyecto es...
Ciència Animada. Episodi 1. El Mètode Científic
06/02/2015
El primer episodi de Ciència Animada està dedicat al mètode científic a partir de l’exemplificació de cada fase. El personatge principal observa el fenomen que cal analitzar, que en aquest cas és el creixement d’una planta. Es tracta d’esbrinar de quins factors depèn que una planta creixi més o menys....
Projecte audiovisual “Ciència Animada” de la Universitat de Barcelona
La UB divulga estrena el projecte Ciència animada, que té com a objectiu principal crear una biblioteca de recursos audiovisuals de caràcter científic, organitzada en capítols autoconclusius, en els quals s’explica, de manera visual i amena, conceptes científics per a nenes i nens. Al web de Ciència Animada s’hi aniran afegint els capítols a...
El Nadal als Museus 2014 -Barcelona
15/12/2014
Aquest Nadal deixa’t sorprendre per obres d’art i invents únics, viatja a través de la història i submergeix-te en mons fascinants, com el de la ciència, l’arquitectura o l’arqueologia. Els museus de la ciutat et conviden a gaudir d’un ampli ventall de propostes pensades per a grans i petits. Consulta...
6 Museus x Nadal 2014 – Girona
Vine al Museu d’Arqueologia de Catalunya-Girona, Museu del Cinema, Museu d’Art, Museu d’Història de Girona, Casa Masó i Museu d’Història dels Jueus i participa de les activitats que t’hem preparat per al Nadal. Dies: 24, 27, 29 i 30 de desembre, 2 i 3 de gener Horari: de 10:30 a...
Comunidad de Educadores para la Cultura Científica – CECC
27/11/2014
La Comunidad de Educadores para la Cultura Científica (CECC) és un espai virtual creat el juliol de 2009 des de la Red Iberoamericana de Divulgación y Cultura Científica i reforçat des de 2014 per mitjà de l’ Insituto Iberoamericano de Enseñanza de la Ciencia y la Matemática IBERCIENCIA. La comunitat està...
@tic Revista d’Innovació Educativa
20/11/2014
@ tic Revista d’Innovació Educativa és una publicació electrònica del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de València- Espanya. Aquesta revista electrònica, d’accés obert, es publica des de 2008 dues vegades l’any (al desembre i al juny). Els articles que es publiquen es relacionen amb innovació...
Journal of Learning analytics
Journal of Learning Analytics és una revista d’accés obert i de revisió per parells que fa difusió de la investigació de màxima qualitat. La revista és la publicació oficial de la Society for Learning Analytics Research (SoLAR) i compta amb publicacions periòdiques des 2014. Amb un consell de redacció internacional...
Wikispaces Classroom
13/11/2014
Wikispaces Classroom és una plataforma d’escriptura social per educació. Ofereix als professors la possibilitat de crear espais de treball amb els seus estudiants, proposar projectes d’escriptura -tant individuals com grupals- en qualsevol àrea del coneixement. Així mateix, permet monitoritzar el procés d’escriptura dels alumnes, informar-se dels debats, proporcionar retroalimentació i proveir...
Els camins de la ciència són infinits
Un projecte organitzat conjuntament per la Unitat de Cultura Científica i Innovació i l’Escola de Doctorat de la Universitat de Barcelona posa en contacte estudiants de doctorat amb escoles de primària i secundària que vulguin conèixer de primera mà com és el dia a dia d’un investigador. Amb el nom de Camins infinits —perquè...
MIT Open Course Ware
12/11/2014
MIT OpenCourseWare (OCW) is a web-based publication of virtually all Massachusetts Institute of Technology course content. OCW is open and available to the world and is a permanent MIT activity. Through OCW, educators can improve courses and curricula, making their schools more effective; students find additional resources to help them...
Centro Nacional de la Ciencia y la Tecnología -CIENTEC-
11/11/2014
La pàgina web ha estat creada per el Centro Nacional de la Ciencia y la Tecnología (CIENTEC), declarada d’interès nacional pel govern de Costa Rica, tenint en compte la seva distribució per al desenvolupament d’una cultura científica i tecnològica per la promoció de l’equitat. Estan disponibles gratuïtament per als usuaris...
19ª Setmana de la Ciència a Catalunya
Del 14 al 23 de novembre se celebrarà a Catalunya la 19a Setmana de la Ciència. Durant la Setmana de la Ciència se celebraran una sèrie d’activitats de divulgació científica, tals com: jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics, entre d’altres. Els temes centrals de l’edició de 2014 són...
ExperCiencia. Experimentando Ciencia
Experciencia es un blog creado por una licenciada en ciencias físicas con la colaboración de padres y educadores especialistas en ciencia para niños. En este blog se proponen y organizan actividades científicas que permiten desarrollar la creatividad, la imaginación, la curiosidad y el espíritu crítico de los niños, introduciéndolos en el...
Notícia en el diari El Punt Avui
03/11/2014
El passat 2 de novembre el diari El Punt Avui publica la notícia de les nostres activitats amb l’escola Carme Auguet de Girona entorn del programa ‘Investiga amb RecerCaixa!’. “La curiositat. Aquesta és la base que ha mogut el progrés científic i tecnològic de la humanitat. Ho va explicar dimarts...
L’escola Carme Auguet investiga amb nosaltres
29/10/2014
El 28 d’octubre de 2014 es va celebrar en el CaixaForum de Girona una trobada conjunta entre els nens, nenes i mestres de l’escola Carme Auguet i els nostres investigadors del projecte “Les experiències dels joves fora de l’escola relacionades amb la ciència i la tecnologia i el seu impacte...
Passat, present i futur de la ciència i les arts als Centres Cívics de Barcelona
24/10/2014
La Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB) presenta un cicle de conferències als Centres Cívics per donar a conèixer el coneixement científic i les innovacions tecnològiques que fan millorar la nostra vida. La proposta, formada per sis xerrades i dues visites (a l’Observatori Fabra i la RACAB),...
XVI Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2014
22/10/2014
El Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE) ofrece un foro internacional para la presentación y debate de los últimos avances en investigación sobre las tecnologías para el aprendizaje y su aplicación práctica en los procesos educativos. También pretende poner en contacto a investigadores, desarrolladores, representantes institucionales y profesores para compartir...
Revista Iberoamericana de Educación -RIE
20/10/2014
La Revista Iberoamericana de Educación -RIE és una publicació científica del Centre de Altos Estudios Universitarios de la Organitzación de Estados Iberoamericanos (CAEU / OEI) creada l’any 1993. Des de l’any 2012 es publica només en format digital i és d’accés obert. La RIE és una revista que recull les...
Investiga amb RecerCaixa!
18/10/2014
La iniciativa “Investiga amb RecerCaixa!” que es durà a terme al curs escolar 2014-2015, té per objectiu fomentar vocacions científiques entre els joves, el treball en equip i l’interès per a la investigació a l’escola, així com donar-los a conèixer alguns dels projectes de recerca en curs a Catalunya, i...
World Wide Science
15/10/2014
World Wide Science és una federació de portals científics desenvolupada per l’Oficina d’Informació Científica i Tècnica (Osti) del Departament d’Energia dels Estats Units. Està constituïda per, aproximadament, 95 bases de dades de lliure accés i de domini obert pertanyents a més de 70 països. A través de les bases de...
Science Kids. Fun science & technology for kids!
01/10/2014
Science for Kids és una pàgina que ofereix recursos educatius per a mestres i pares de família amb l’objectiu de fer la ciència divertida i atractiva per als nens, presentant els conceptes de manera que aquests els puguin entendre i gaudir. La pàgina conté molta informació sobre diferents temes i...
Biblioteca Electrónica de Ciencia y Tecnología
La Biblioteca Electrónica de Ciencia y Tecnología de la República Argentina funciona en el marc de la Subsecretaria de Coordinació Institucional, dependent de la Secretaria d’Articulació Científic Tecnològica del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva. Va ser creada el desembre de 2002, com a resultat de l’Acord Bilateral amb...
Revista Actualidades Investigativas en Educación
20/09/2014
La Revista Electrònica Actualidades Investigativas en Educación és una publicació quadrimestral, de caràcter acadèmic, editada per el Instituto de Investigación en Educación (INIE) de la Universidad de Costa Rica. El propòsit general de la revista és crear un espai d’anàlisi, discussió i reflexió sobre diferents temàtiques de l’àmbit educatiu. Entre les...
Open Education Consortium
12/09/2014
Open Education Consortium és una comunitat mundial de centenars d’institucions d’educació superior i organitzacions compromeses amb el foment de l’educació oberta i el seu impacte en l’educació global. El consorci busca promoure l’obertura com una característica de l’educació a tot el món, la qual permet l’accés ampliat a l’educació i,...
Revistes de la National Geographic Society
National Geographic Magazine, posteriorment abreujat com National Geographic és una entitat sense ànim de lucre que funciona com l’òrgan d’expressió oficial de la National Geographic Society dels Estats Units. La seva primera edició és d’octubre de 1888. La revista conté articles sobre geografia, ciència, història, cultura, events actuals i fotografia....
Brújula Educativa
11/08/2014
Brújula Educativa publica información sobre los proyectos de formación liderados por el Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas -CITA- de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez. Los proyectos giran en torno a las tecnologías educativas, están destinados a profesores de cualquier nivel educativo, y tienen por finalidad ayudar a los docentes a...
Edudemic
The goal of Edudemic is to connect teachers, administrators, students, and just about everyone else with the best technology on the planet. A modest goal, to be sure. Started in April 2010 by Jeff Dunn, Edudemic has grown to become one of the leading education technology sites on the web....
Te@chThought
The mission of this blog is to create a modern enlightenment that results in healthy communities and truly interdependent citizens. It´s position is that all learning should result in substantive personal and social change. This concept includes, among other ideas, the relationship between culture, communities, and the institutions and curriculum...
SciStarter. Science we can do together
28/07/2014
SciStarter és un lloc per trobar-se amb la ciència i contribuir al desenvolupament del coneixement científic a través d’activitats recreatives i projectes de recerca de ciència ciutadana. Ciència ciutadana és la participació del públic en general en la recerca i el descobriment de nous coneixements científics. SciStarter ofereix una àmplia...
Free technology for teachers
21/07/2014
The purpose of this site is to share information about free resources that teachers can use in their classrooms. Intended to help teachers of all grade levels and content areas (including math) gain ideas, tips, and locate other free resources to improve their students’ academic success. This blog has been...
Contenedores
07/07/2014
Contenedores es un proyecto que pretende superar la tradicional organización de los contenidos educativos por disciplinas escolares. Por eso se ha elegido ese término, habitual en otros ámbitos de la cultura, para describir la manera deliberadamente abierta de organizar los centenares de materiales didácticos que contienen. Contenedores es un gran...
Edutec-e, Revista Electrónica de Tecnología Educativa
Edutec-e Revista Electrónica de Tecnología Educativa es una publicación que desde 1995 recoge artículos de reflexión generados en el ámbito de la tecnología educativa. Edutec-e tiene como principales objetivos difundir trabajos de investigación y experiencias del uso de las TIC en el campo educativo y servir de plataforma para el...
Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad
La Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad -CTS- es una publicación académica, editada desde el año 2003, cuyo núcleo temático aborda la relación entre ciencia, tecnología y sociedad desde una perspectiva plural e interdisciplinaria. En sus páginas se promueven análisis y debates relativos a la problemática de la ciencia...
Virtualidad, Educación y Ciencia – Virtuality, Education and Science (VEsC)
La revista Virtualidad, Educación y Ciencia-Virtuality, Education and Science (VEsC) es una publicación académica, editada por la Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnologías del Centro de Estudios Avanzados de la Universidad Nacional de Córdoba (Argentina), centrada en trabajos sobre las tecnologías de la información y la comunicación integradas en...
Aprender para Educar con Tecnología
La revista Aprender para Educar con Tecnología es una iniciativa del Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico de la Universidad Tecnológica Nacional (UTN) de la ciudad de Buenos Aires, Argentina. Trata sobre educación y tecnología y está dirigida a educadores y futuros docentes de habla hispana de todo el mundo....
Biblioteca Escolar Digital (BED)
La Biblioteca Escolar Digital -BED- es una herramienta didáctica para profesores, alumnos, padres, pedagogos e investigadores del mundo de la educación creada por el Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas -CITA- de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez (Salamanca- España). El propósito de BED es ser una herramienta útil y eficaz para...
Eureka: divulgació científica a les aules
La Revista Eureka és una publicació mantinguda per Omnis Cellula, entitat sense ànim de lucre vinculada a la Universitat de Barcelona. La publicació està dirigida especialment a joves estudiants de educació secundària i batxillerat i té per objectiu fomentar l’interès per la investigació i la vocació científica. Eureka combina l’explicació...
Reporter Doc
Reporter Doc és una revista educativa per a nens i nenes a partir de 9 anys, que els ajuda a descobrir el món. La revista compta amb quatre seccions (“Maxi Doc”, “Súper Còmic”, “L’animal” i “La sorpresa”) que tracten el tema central de cada número des de diferents punts de...
Deveras
Deveras es una revista infantil de divulgación científica editada por el Consejo Mexiquense de Ciencia y Tecnología (COMECYT). Es una publicación que desde el 2012 está incluida en el prestigioso Índice de Revistas Mexicanas de Divulgación Científica y Tecnológica que promueve el Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología, CONACYT. La...
Muy Interesante
Muy Interesante es una revista mensual de divulgación y ciencia popular, creada en España. Sus contenidos abarcan desde las ciencias biomédicas, la tecnología y la astrofísica hasta la psicología y la historia. La publicación se caracteriza por la riqueza visual, fotográfica e infográfica, así como por un estilo periodístico y...
Informe “Top 100 Innovaciones Educativas”
28/06/2014
UpSocial (2014). Informe Top-100 Innovaciones Educativas. 100 proyectos eficaces para fomentar las vocaciones científico-tecnológicas. Madrid: Fundación Telefónica. El informe Top-100 Innovaciones Educativas recoge los resultados del proyecto Desafío Educación. Se trata de una amplia investigación a nivel mundial que Fundación Telefónica ha llevado a cabo a lo largo del 2014 para identificar propuestas...
Science Books for Students
24/06/2014
Reading science trade books is the perfect way for students to build literacy skills while learning science content. The books that appear in these lists were selected as outstanding children’s science trade books. They were chosen by a book review panel appointed by the National Science Teachers Association (NSTA) and...
Tiching
Tiching és una xarxa educativa escolar que pretén ser un espai de referència en el qual la comunitat educativa pugui trobar i compartir els recursos necessaris per aprendre i ensenyar millor. El seu objectiu és fer accessibles a docents, estudiants i famílies tots els continguts digitals educatius que existeixen en...
Learner at the Center of a Networked World
22/06/2014
The ASPEN Institute Task Force on Learning and the Internet (2014). Learner at the Center of a Networked World. Washington, DC: the ASPEN Institute. Consultat en: http://aspeninstitute.fsmdev.com/documents/AspenReportFinalPagesRev.pdf En aquest informe s’exposa una visió segons la qual l’alumne ha d’estar en el centre dels nous enfocaments i xarxes d’aprenentatge innovadors. Argumenta...
TED Ideas worth spreading
15/06/2014
TED és una organització sense ànim de lucre dedicada a la difusió de les idees, en general en forma de xerrades d’uns 18 minuts de durada aproximadament. TED cobreix gairebé tots els temes, des de la ciència als problemes globals del món actual, en més de 100 idiomes. A més...
SIMO Educación 2014. Salón de tecnología para la enseñanza
SIMO Educación 2014 mostrará, a través de la oferta de sus empresas participantes, los avances disponibles en las herramientas tecnológicas para la educación, y una completa agenda de debates, conferencias, seminarios y talleres prácticos, con ponencias de personalidades destacadas y expertos. SIMO Educación 2014 anima a la comunidad docente a compartir sus...
Khan Academy
09/06/2014
Khan Academy és una organització sense ànim de lucre creada per l’educador Salman Khan per proporcionar “educació gratuïta de qualitat per a qualsevol persona en qualsevol lloc.” El lloc web compta amb milers de recursos educatius, que inclouen instruments d’aprenentatge personalitzat, exercicis i problemes, i mico-conferències a través de vídeo-tutorials emmagatzemats...
TeacherTube: vídeos, àudios, fotos i documents educatius
TeacherTube és un lloc web per compartir vídeos similar a, i basat en, YouTube. Està dissenyat per permetre als educadors compartir recursos educatius, com vídeos, àudios, documents, fotos, grups i blocs. El lloc conté una barreja de recursos, alguns per a l’ensenyament a l’aula i altres dissenyats per ajudar a...
CmapTools, mapes conceptuals
El programa CmapTools, desenvolupat per l’Institute for Human and Machine Cognition (IHMC), de la Universitat de West Florida (Estats Units), permet als usuaris construir, navegar, compartir i criticar models de coneixement representats com mapes conceptuals. Permet als usuaris, entre moltes característiques, construir els seus Cmaps en el seu ordinador personal,...
FreeMind, mapes d’idees
FreeMind és una eina gratuïta programada en Java per construir mapes d’idees. Mitjançant paraules claus, símbols i colors permet formar xarxes no lineals d’idees i observacions o xarxes semàntiques que proporcionen una representació declarativa d’objectes, propietats i relacions. Està sota llicència GNU General Public License.
Dipity, línies de temps interactives
Dipity permet la creació i publicació en Internet de línies del temps o eixos cronològics interactius amb la possibilitat d’incorporar elements multimèdia, inserir textos, imatges, vídeos, enllaços per ampliar informació, àudio i mapes de GoogleMaps. A més de la versió gratuïta, també existeixen diverses modalitats de subscripció per a aquells...
Canva, per crear cartells, pòsters, infografies …
Canva és una eina per dissenyar i crear contingut web de tot tipus. Amb Canva podem crear cartells, posters, infografies, documents, targetes de visita, covers de Facebook, gràfics, etc. de forma molt senzilla. Canva ofereix tots els elements necessaris per elaborar una àmplia gamma de dissenys: una base de dades...
Visme, per crear presentacions, infografies, bàners…
08/06/2014
Visme és una eina per crear presentacions, infografies, bàners animats i altres continguts en format gràfic. Transforma avorrides dades en espectaculars continguts visuals. Visme està basat en HTML5, la qual cosa significa que tot el contingut funciona bé també en els dispositius mòbils. Els desenvolupadors diuen que és “tan fàcil...
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias, REEC
06/06/2014
La Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias (REEC) es una revista científica cuatrimestral a través de la red dedicada a la innovación e investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias experimentales en los diferentes niveles educativos (infantil, primaria, secundaria, universidad). Todo el proceso de revisión, edición...
Fundación Española para la Ciencia y Tecnología, FECYT
La Fundación Española para la Ciencia y Tecnología, FECYT, es una fundación pública dependiente del Ministerio de Economía y Competitividad de España, cuya misión es impulsar la ciencia, la tecnología y la innovación, promoviendo su integración y acercamiento a la sociedad. En su web se pueden encontrar noticias, convocatorias de...
SINC, la ciencia es noticia
El Servicio de Información y Noticias Científicas (SINC) es la primera agencia pública de ámbito estatal especializada en información sobre ciencia, tecnología e innovación en español. El equipo de SINC produce noticias, reportajes, entrevistas y materiales audiovisuales (vídeos, fotografías, ilustraciones e infografías). Todos los contenidos producidos por SINC tienen una...
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
The International Academy of Technology, Education and Development (IATED) is an organism dedicated to the promotion of international education and university cooperation in the field of Technology and Science. It attempts to connect institutions, bodies and organizations from different countries of the world to discuss and cooperate on the area....
iTEC – Designing the future classroom
05/06/2014
ITEC: designing the future classroom has been an example of a very successful project of integration of ICT in education and training, with the support and funding from the European Commission. iTEC’s aim is to bring about systemic change, not through radical technological advances, but through progressive adoption of innovative...
EXPLORA
EXPLORA es un Programa Nacional de Educación No Formal en Ciencia y Tecnología, creado en 1995 por la Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica, CONICYT, Chile. La misión del programa EXPLORA es contribuir a la creación de una cultura científica y tecnológica en la comunidad, y, en particular, en niñas,...
Estado de la ciencia en América Latina y el Caribe
02/06/2014
La edición 2013 de El Estado de la Ciencia presenta un resumen gráfico de las principales tendencias de las capacidades científico-tecnológicas de los países de América Latina y el Caribe, así como una serie de artículos específicos sobre temas actuales en materia de ciencia, tecnología e innovación. El volumen incluye resultados...
Educ@conTIC
01/06/2014
Es un sitio dirigido a los docentes que recopila una amplio abanico de recursos TIC y prácticas educativas mediadas por las TIC, así como noticias y eventos relacionados con la enseñanza, el aprendizaje y las tecnologías digitales. Educ@conTIC pone a la disposición del profesorado las redes sociales más importantes del...
Science
26/05/2014
Science és una de les revistes científiques més prestigioses del món i òrgan d’expressió de la American Association for the Advancement of Science. La finalitat principal de la revista és la publicació de descobriments de recerca recents. Science és també coneguda per publicar notícies sobre política científica i altres assumptes...
Espacio Procomún Educativo
24/05/2014
Este espacio es un repositorio de recursos y experiencias educativas abiertas de todos los niveles educativos no universitarios preparados para ser utilizados directamente en el aula o bien para ser modificados y adaptados a diferentes contextos o necesidades. Como elemento destacado, Procomún incorpora un potente buscador con características de la...
Blog del INTEF
El blog promocionado por el Instituto Nacional de Tecnologías educativas y formación del profesorado español publica periódicamente noticias sobre novedades en el ámbito de la tecnología de interés para la educación, seminarios y cursos de formación presenciales o en línea para docentes, proyectos educativos, eventos y recursos.
EducaLAB
Conoce, conecta, crea, comparte, colabora Es una iniciativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte español que agrupa el Blog del INTEF (Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado), el Blog del Cniie (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) y el Blog del Inee (Instituto Nacional...
Alambique. Didáctica de las ciencias experimentales
20/05/2014
Alambique es una revista trimestral dirigida al profesorado que aspira a crear redes de intercambio de ideas, iniciativas y experiencias entre el profesorado y favorecer la renovación del discurso pedagógico dominante, abriendo vías para su superación crítica. Se publica desde 1994 en español.
Scientix: la comunidad para la enseñanza de las ciencias en Europa
19/05/2014
Scientix promueve y respalda la colaboración entre docentes, investigadores del ámbito de la enseñanza, legisladores y otros profesionales de la docencia de materias CTIM (ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas) a nivel europeo. En su primera etapa (2009-2012), el proyecto construyó un portal en línea para recopilar y presentar los proyectos...
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias (REurEDC)
08/05/2014
La revista tiene una doble finalidad: i) contribuir al desarrollo del conocimiento en el ámbito de la didáctica de las ciencias experimentales, tanto en un plano teórico como aplicado, y ii) aportar referentes para la práctica de la educación científica tanto de profesores como de formadores provenientes del ámbito de...