Notícia en el diari El Punt Avui

03/11/2014

El passat 2 de novembre el diari El Punt Avui publica la notícia de les nostres activitats amb l’escola Carme Auguet de Girona entorn del programa ‘Investiga amb RecerCaixa!’.

“La curiositat. Aquesta és la base que ha mogut el progrés científic i tecnològic de la humanitat. Ho va explicar dimarts el doctor Ignasi Vila del departament de psicologia de la Universitat de Girona a vint alumnes de primària de l’escola Carme Auguet de Girona. Els ho va exposar en la introducció del que serà per als nens un projecte de curs. Consistirà a desenvolupar una recerca, amb la tutoria dels seus mestres i el guiatge cientificotècnic d’un investigador que desenvolupa la seva tasca en el mateix àmbit de coneixement que els joves hauran d’investigar. Els joves aprenents d’investigador es van trobar al CaixaForum (l’obra social La Caixa dóna suport al programa, el qual arriba aquest curs a la segona edició i es titula Investiga amb RecerCaixa!). L’objectiu principal és despertar les vocacions científiques, per a la investigació, i mostrar-los els beneficis que aporta socialment.

Vila va començar explicant-los la relació entre ciència i robòtica (activitat que desenvolupen a la seva escola) per mostrar-los que és el coneixement el que permet que el robot faci el que ells volen: “És matemàtica”, els va acabar dient. El professor va interpel·lar constantment els alumnes a fi que fossin ells mateixos els que anessin avançant en l’argumentació. Aquesta manera de fer va alentir la classe, és clar, però segur que la va fer més profitosa perquè els va obligar a pensar i investigar…”

+ informació