La Secció de Sociologia i Educació de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, fundació pública de la Diputació de Lleida, convida a les IV Jornades Valors en una societat Canviant. En aquesta edició, les jornades emfatitzaran en les “Pràctiques de treball en xarxa per a una educació personalitzada” amb l’objectiu que els actors...
Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?
07/10/2016
La Fundació Jaume Bofill, en el marc del projecte Què funciona en educació?, convida a participar en un espai de debat sobre l’impacte de les extraescolars en els aprenentatges dels nens i joves. En el debat es presentarà un recull d’evidències internacionals elaborat per la investigadora Sheila González de la...
Prepara el teu Escola per a la Societat Digital: Claus per sumar-se al canvi
12/07/2016
Prepara el teu Escola per a la Societat Digital: Claus per sumar-se al canvi és un informe elaborat per la Fundació Telefónica a 2016 en el qual es presenta el treball de recerca realitzat amb diversos centres educatius d’Espanya al voltant del tema d’innovació educativa en la Societat Digital. Fonamentalment,...
Ponència: “Examining Learning Experiences in and out of School: The Bridging Learning Experiences Project”
19/06/2016
Els dies 18 i 19 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Rethymno, Creta, la Conferència Internacional “Cultural Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of Contemporary Crisis” organitzada per la seccions de l’Europa central i del sud, i d’orient mitjà de la International Society for Cultural-Historical and Activity Research...
L’ús de TIC a les activitats dels nens i adolescents fora de l’escola
16/06/2016
El passat 15, 16 i 17 de juny va tenir lloc a Alacant el VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación -CIPE 2016- organitzat per Asociación Científica de Psicología y Educación -ACIPE- i la Universitat d’Alacant. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar amb la comunicació sobre “El uso de...
Les trajectòries d’aprenentatge dels adolescents a la societat de la informació
31/05/2016
Els dies 30 de maig, 1 i 2 juny 2016 va tenir lloc a la ciutat de Eskisehir, Turquia, el XVIII Congreso Internacional de AMSE-AMCE-WAER organitzat per l’Associació Mundial de les Ciències de l’Educació (AMSE-AMCE-WAER ) i la Universitat d’Anadolu. L’equip d’investigació de Bridging Learning Experiences va participar en el...
Apps per a la terra
20/04/2016
Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Terra, App Store en conjunt amb WWF i 24 desenvolupadors han ideat el projecte benèfic Apps per a la Terra. Aquesta iniciativa compta amb la intervenció de 27 aplicacions de l’App Store que han modificat les seves apps o, fins...
Ideas TED
04/04/2016
TED.com és un web que permet veure, compartir i discutir xerrades que exposen temes nous sobre diversos assumptes d’interès general -les TED Talks-, així com aprendre més sobre molts projectes i iniciatives de TED. Igualment, el lloc ofereix llistes de reproducció de les xerrades agrupant d’acord amb el tema tractat...
Festa de la Ciència UB
23/03/2016
El 22 de maig de 2015, la Universitat de Barcelona obre les portes a la ciutadania per celebrar la Festa de la Ciència UB. L’activitat té com a objectiu fer accessible a tots els públics, d’una manera lúdica i innovadora, la recerca que es duu a terme a la Universitat. Per...
Dia Mundial de l’Aigua: aigua i ocupacions
03/03/2016
Per què un Dia Mundial de l’Aigua? El Dia Mundial de l’Aigua és una celebració internacional per recordar la importància de l’aigua dolça i la defensa de la gestió sostenible dels recursos. Així mateix és una oportunitat per aprendre més sobre temes relacionats amb l’aigua, inspirar-se per parlar amb altres...
Ciència Animada. Episodi 2. Ombres
23/12/2015
La UB divulga estrena un capítol un nou de la sèrie d’animació Ciència animada, un projecte que té com a objectiu principal crear una biblioteca de recursos audiovisuals de caràcter científic, organitzada en capítols autoconclusius en els quals s’explica, de manera visual i amena, conceptes científics per a nenes i nens. Aquest...
MEDCLIC: el Mediterrani a un clic
L’Obra Social “la Caixa” i la ICTS SOCIB llancen MEDCLIC, un web creat amb el doble objectiu d’impulsar la investigació oceanogràfica i apropar a la societat a les noves tecnologies d’observació marina i costanera. Un dels objectius del projecte “Medclic: el Mediterrani a un clic” és investigar la variabilitat de...
Projecte “Upcycling the Oceans”
22/12/2015
La Fundació Ecoalf ha començat a treure les escombraries dels fons marins amb l’ajuda dels pescadors de la costa de Llevant (Espanya). El projecte “Upcycling the Oceans”, articulat en tres fases, pretén demostrar que netejar els oceans és possible i, també, que els materials recollits es poden reciclar convertint-los en...
20a Setmana de la Ciència a la Universitat de Barcelona
13/11/2015
Del 13 al 22 de novembre la Universitat de Barcelona organitza diverses activitats al voltant de la Setmana de la Ciència que enguany arriba a la seva vintena edició sota la coordinació de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI). Algunes de les activitats programades són:...
Expanding Opportunity in a World of Innovation
28/10/2015
Com poden les ciutats, escoles, líders en tecnologia i polítics impulsar una innovació forta, oberta i inclusiva? Aquesta serà una de les preguntes que s’abordaran en l’últim seminari / xerrada en línia (webinar) d’octubre programat per Connected Learning TV. El seminari tindrà com a amfitrió a S. Craig Watkins qui dialogarà...
La educación científica del siglo XXI: Retos y propuestas
04/10/2015
por Neus Sanmartí e Iván Marchán Carvajal Los cambios sociales y tecnológicos que hemos vivido en los últimos decenios están obligando a replantear numerosos aspectos de la enseñanza de las ciencias. Se están desarrollando diversos proyectos innovadores que pretenden adaptar la escuela al mundo de hoy. La comunidad educativa defiende...
Cities of learning
07/09/2015
Cities of learning és un projecte que presenta un nou concept de ciutat en el qual la formació dels joves es dóna d’acord amb les exigències del segle XXI. Amb aquest objectiu s’organitza una xarxa d’activitats en diferents emplaçaments de la ciutat que permeten aprendre i desenvolupar habilitats i competències...
Edutopia
21/07/2015
Edutopia és el lloc web d’una comunitat virtual creada i gestionada per George Lucas Educational Foundation. L’objectiu és posar a disposició dels usuaris coneixements, estratègies, pràctiques i recursos que ajudin a millorar les propostes educatives dels nivells d’infantil i primària. Igualment, el seu fons augmenta dia a dia gràcies a...
LIFE CENTER: aprendre en entorns formals i informals
17/07/2015
LIFE CENTER –Learning in Informal and Formal Environments– és una institució que representa la col·laboració entre diverses universitats dels Estats Units: Universitat de Washington a Seattle (coordinadora), la Universitat de Stanford i SRI International. L’interès de LIFE CENTER és aportar a la comprensió dels fonaments socials de l’aprenentatge humà. D’aquí...
Levadura. Programa de residències de creadors-educadors
14/07/2015
Levadura. Programa de residències de creadors-educadors és un programa educatiu de residències per a creadors-educadors que va tenir com a propòsit fomentar la comprensió de l’art contemporani per part d’estudiants de primària. El programa es va centrar en la introducció de projectes creatius a l’aula de primària on els...
ChangSchoolTalks 2015: Stephen Downes
06/07/2015
Stephen Downes és investigador del Consell Nacional d’Investigació de Canadà i co-creador dels cursos en línia massius i oberts -MOOC (acrònim en anglès de Massive Open Online Course). En el present vídeo aborda el tema de l’aprenentatge personal en un món interconnectat. Aquesta xerrada es va realitzar en el marc...
L’aprenentatge de la física de l’Skateboarding fa als nois interessar-se per la ciència
23/06/2015
Bill Roberson, també conegut com “Dr. Skateboard”, és educador i veterà del skate. A partir de la seva experiència amb estudiants de secundària que no estaven interessats en els temes de la classe de ciències, va tenir la inspiració per utilitzar el skate com un mitjà per ensenyar física....
KnowledgeWorks
15/06/2015
KnowledgeWorks és una organització social sense ànim de lucre amb seu a Ohio, USA. La missió d’aquesta organització és fomentar la capacitat dels educadors i de les comunitats per construir i mantenir ecosistemes d’aprenentatge que possibilitin a cada estudiant, mitjançant experiències d’aprenentatge significatives, prosperar a la universitat, la professió i...
Festa del Voluntariat Ambiental en el Dia Mundial del Medi Ambient
03/06/2015
Al desembre de 1972, l’Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 5 de juny com a Dia Mundial del Medi Ambient per sensibilitzar l’opinió pública respecte de la necessitat de preservar i millorar el medi ambient. La data triada va ser en record al dia en què es...
BioBlitzBcn 2015
07/05/2015
BioBlitz és un esdeveniment dirigit a tota la ciutadania interessada a observar i descobrir la natura urbana amb l’acompanyament de naturalistes experts. En un període de 24 hores, científics que estudien grups específics de flora i fauna, ajudats per voluntaris, buscaran identificar tots els organismes que es troben en una...
Exploratorium
29/04/2015
Exploratorium és un museu de ciència, art i percepció humana ubicat a San Francisco Califòrnia, Estats Units. Des de la seva fundació el 1969, el museu ofereix activitats dirigides a provar noves formes d’aprendre i, també, programes dissenyats per crear connexions entre l’educació formal i informal. Una de les idees...
Cosmobot 2015. Competició de robots intel·ligents: velocistes i combats de sumo
27/04/2015
Cosmobot és la competició robòtica més important de l’Estat Espanyol. Té com a objectiu divulgar tres importants valors: el treball en grup, la investigació pràctica i l’orientació a resultats. La competició es desenvolupa durant 2 dies i hi assisteixen els millors enginyers, investigadors i especialistes en robòtica autònoma dedicats a la construcció...
Citilab – Centre per a la innovació social i digital
21/04/2015
Citilab és un centre experimental per a la difusió activa de la cultura tecnològica, així mateix, és un laboratori ciutadà en el qual investigadors, emprenedors, universitaris i empreses interaccionen, experimenten i col·laboren en projectes comuns. En altres paraules, Citilab és una barreja entre un centre de formació, un centre de...
Viquimarató de Ciència Ciutadana
20/04/2015
Una Viquimarató és una activitat on un grup de viquipedistes es troben físicament en un lloc per ampliar el màxim possible un article i/o una temàtica determinada de l’enciclopèdia. Aquesta activitat, organitzada en el marc del Festival NOVUM, està dirigida a totes les persones que vulguin aportar a la Wikipèdia coneixements i projectes de...
Projecte “The Class”
24/02/2015
The Class: Social networking and the changing practices of learning among youth és un dels projectes de la Connected Learning Research Network. El projecte està dirigit per la Dra. Sonia Livingstone en col·laboració amb el Dr. Julian Sefton-Green, professors de la London School of Economics and Political Science. El focus...
Projecte MIRACLE
20/02/2015
MIRACLE: Mixed Reality Interactions across Contexts of Learning és un projecte vinculat a la Facultat de Ciències Educacionals de la Universitat d’Oslo i al Research Council of Norway com a part del projecte InterMedia. L’estudi està liderat per la Dra. Ingeborg Krange i un equip transdisciplinari d’investigadors. La finalitat d’MIRACLE...
Knowledge in motion across contexts of learning -KnowMo Project
18/02/2015
KnowMo és un dels projectes desenvolupats pel grup de recerca TransAction, dirigit pel Dr. Ola Erstad de la Universitat d’Oslo. El propòsit de KnowMo és estudiar les condicions per les quals certes experiències d’aprenentatge fora de l’escola poden ser rellevants per a l’aprenentatge dels joves dins de l’escola. L’estudi es...
Projecte de ciència ciutadana per combatre el mosquit tigre AtrapaelTigre.com
10/02/2015
La presència de mosquit tigre és un problema que afecta a tots els ciutadans i del qual en som també en part responsables. El projecte pretén, per tant, que una tasca tradicionalment delegada als serveis tècnics de l’administració i als científics sigui realitzada i compartida per la ciutadania. La ciència ciutadana es basa...
Learner at the Center of a Networked World
22/06/2014
The ASPEN Institute Task Force on Learning and the Internet (2014). Learner at the Center of a Networked World. Washington, DC: the ASPEN Institute. Consultat en: http://aspeninstitute.fsmdev.com/documents/AspenReportFinalPagesRev.pdf En aquest informe s’exposa una visió segons la qual l’alumne ha d’estar en el centre dels nous enfocaments i xarxes d’aprenentatge innovadors. Argumenta...