Per Judith Oller. Explicar contes és una de les activitats més universals que existeix. Està present a totes les cultures des de temps ancestrals i és una forma particular de transmetre coneixements, valors i creences. El gènere narratiu és extensament present en la lectura compartida de contes entre infants i...
Què és l’APS i què s’aprén a través d’ell?
02/06/2015
Per Judith Oller. Què diríeu que tenen en comú les següents activitats?: un projecte d’escoltisme per a rehabilitar pisos de persones en situació de pobresa extrema, l’apadrinament d’avis lectors, una ecoauritoria al servei del poble a dins l’aula, el disseny gratuït de pàgines web pels comerciants d’una ciutat ofert per...
Anem a la muntanya plegats!
25/05/2015
Per Mar i Abril Carbó (Girona). La Mar i jo som bessones i tenim 14 anys. Nosaltres venim d’una família d’excursionistes. Ens agrada fer sortides a la muntanya, a la platja,… Les estones lliures que tenim tots quatre les dediquem a passar a l’aire lliure. Caminar és la nostra activitat...
Sabeu com es fa un flam? O un pop a la gallega? O un pastís de verdures?
04/05/2015
Per Cristina Coll (Llagostera). Des de fa un any i mig m’he tornat una experta gastronòmica. I no és per l’interès culinari que tinc, perquè mai he estat una amant dels fogons. Puc afirmar que el culpable és el meu fill, el Sergi. Ell és el culpable que compri estris...
Què caracteritza l’aprenentatge informal?
09/04/2015
Per Judith Oller, Mariona Llopart i Moisès Esteban-Guitart. Es fa difícil avui dia veure i entendre l’escola com un espai i recinte tancat i allunyat de les experiències, interessos i pràctiques dels i les alumnes fora d’ella. De fet, segons el “LIFE Center” (“Learning in Informal and Formal Environments”), gran...