Recursos

D’acord amb el propòsit i els objectius de BLE, hem seleccionat una sèrie d’enllaços a recursos sobre activitats i experiències d’aprenentatge en contextos d’educació formal, no formal i informal, amb una atenció especial a l’aprenentatge relacionat amb la ciència i la tecnologia, que anirem ampliant progressivament.

Es pot accedir a aquests recursos mitjançant un motor de cerca que permet combinar els col·lectius interessats, els nivells educatius, les matèries, els espais i els processos d’aprenentatge implicats. El núvol d’etiquetes situada en la part dreta de la pàgina permet també una cerca per temes.

Els convidem a comentar aquests recursos i notícies i a enviar-nos recomanacions i suggeriments sobre uns altres que els semblin igualment d’interès.

Destinataris
Educadors
Investigadors
Estudiants i famílies
Nivells educatius
Educació infantil
Educació primària
Educació secundària
Batxillerat
Formació professional
Educació superior
Tots els nivells
Matèria
Astronomia
Biologia
Física
Química
Geologia
Ciències naturals
Tecnologia
Matemàtiques
Totes les matèries
Espais d’aprenentatge
Educació formal
Llar
Comunitat
Mitjans de comunicacio
Espais en línea
Altres

Processos
Experiencies d’aprenentatge
Identitat d’aprenent
Narratives d’aprenentatge
Xarxes d’aprenentatge
Sentit de l’aprenentatge
Itineraris d’aprenentatge

Citilab – Centre per a la innovació social i digital

21/04/2015

Citilab és un centre experimental per a la difusió activa de la cultura tecnològica, així mateix, és un laboratori ciutadà en el qual investigadors, emprenedors, universitaris i empreses interaccionen, experimenten i col·laboren en projectes comuns. En altres paraules, Citilab és una barreja entre un centre de formació, un centre de...

Llegir més

educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Comunitat Xarxes d’aprenentatge Llegir més >>

Revista Digital Experiences in Mathematics Education

13/04/2015

L’objectiu de la revista Digital Experiences in Mathematics Education és aportar a la comprensió i al millorament del treball matemàtic amb tecnologies digitals que poden realitzar aprenents, docents i professionals. Aquesta publicació ofereix un fòrum per a la discussió sobre aspectes del pensament matemàtic, així com sobre qüestions d’equitat, diversitat...

Llegir més

educadors investigadors batxillerat educació infantil educació primària educació secundària matemàtiques Educació formal Llegir més >>

Les tecnologies mòbils als centres educatius

21/03/2015

En la sessió plenària del 4 de març, el Consell Escolar de Catalunya ha aprovat el Document 1/2015: Les tecnologies mòbils als centres educatius. En aquest document es recullen diverses consideracions sobre la presència i l’ús dels dispositius mòbils en els centres educatius de Catalunya, el desenvolupament de la competència...

Llegir més

educadors investigadors batxillerat educació infantil educació primària educació secundària tecnologia Educació formal Llegir més >>

Projecte “The Class”

24/02/2015

The Class: Social networking and the changing practices of learning among youth és un dels projectes de la Connected Learning Research Network. El projecte està dirigit per la Dra. Sonia Livingstone en col·laboració amb el Dr. Julian Sefton-Green, professors de la London School of Economics and Political Science. El focus...

Llegir més

educadors investigadors tots els nivells Educació formal Llar Mitjans de comunicació Experiències d’aprenentatge Xarxes d’aprenentatge Llegir més >>

Museu de Matemàtiques de Catalunya MMACA

23/02/2015

L’Associació MMACA va sorgir amb l’objectiu de promoure i crear un Museu de Matemàtiques a Catalunya que afavorís la divulgació de les matemàtiques. A través de les experiències que presenta pretén contribuir a canviar la idea d’una matemàtica abstracta i llunyana, i possibilitar una visió més propera, intuïtiva i manipulativa...

Llegir més

educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells matemàtiques Llegir més >>

Projecte MIRACLE

20/02/2015

MIRACLE: Mixed Reality Interactions across Contexts of Learning és un projecte vinculat a la Facultat de Ciències Educacionals de la Universitat d’Oslo i al Research Council of Norway com a part del projecte InterMedia. L’estudi està liderat per la Dra. Ingeborg Krange i un equip transdisciplinari d’investigadors. La finalitat d’MIRACLE...

Llegir més

educadors investigadors tots els nivells totes les matèries Comunitat Educació formal Xarxes d’aprenentatge Llegir més >>

Knowledge in motion across contexts of learning -KnowMo Project

18/02/2015

KnowMo és un dels projectes desenvolupats pel grup de recerca TransAction, dirigit pel Dr. Ola Erstad de la Universitat d’Oslo. El propòsit de KnowMo és estudiar les condicions per les quals certes experiències d’aprenentatge fora de l’escola poden ser rellevants per a l’aprenentatge dels joves dins de l’escola. L’estudi es...

Llegir més

educadors investigadors tots els nivells totes les matèries Comunitat Educació formal Llar Mitjans de comunicació Experiències d’aprenentatge Xarxes d’aprenentatge Llegir més >>

youthLAB: Youth Learning Across Boundaries

17/02/2015

youthLAB és un grup de recerca enfocat en l’estudi de l’aprenentatge col·laboratiu i l’aprenentatge impulsat per l’interès, així com en la creació d’oportunitats més equitatives per als nens i les seves famílies a través de les escoles, les organitzacions comunitàries i les llars. Específicament, youthLAB porta a cap estudis empírics...

Llegir més

educadors investigadors tots els nivells Mitjans de comunicació Llegir més >>

Consejo de Investigación en Ciencias Sociales -SSRC

12/02/2015

El Consejo de Investigación en Ciencias Sociales —SSRC es una organización internacional, independiente y sin ánimo de lucro fundada en los Estados Unidos en 1923. En el SSRC participan profesionales, responsables políticos e investigadores académicos en ciencias sociales, humanidades y ciencias naturales para construir redes  internacionales  e interdisciplinarias, enlazar la investigación...

Llegir més

educadors investigadors educació superior formació professional Llegir més >>