Recursos

D’acord amb el propòsit i els objectius de BLE, hem seleccionat una sèrie d’enllaços a recursos sobre activitats i experiències d’aprenentatge en contextos d’educació formal, no formal i informal, amb una atenció especial a l’aprenentatge relacionat amb la ciència i la tecnologia, que anirem ampliant progressivament.

Es pot accedir a aquests recursos mitjançant un motor de cerca que permet combinar els col·lectius interessats, els nivells educatius, les matèries, els espais i els processos d’aprenentatge implicats. El núvol d’etiquetes situada en la part dreta de la pàgina permet també una cerca per temes.

Els convidem a comentar aquests recursos i notícies i a enviar-nos recomanacions i suggeriments sobre uns altres que els semblin igualment d’interès.

Destinataris
Educadors
Investigadors
Estudiants i famílies
Nivells educatius
Educació infantil
Educació primària
Educació secundària
Batxillerat
Formació professional
Educació superior
Tots els nivells
Matèria
Astronomia
Biologia
Física
Química
Geologia
Ciències naturals
Tecnologia
Matemàtiques
Totes les matèries
Espais d’aprenentatge
Educació formal
Llar
Comunitat
Mitjans de comunicacio
Espais en línea
Altres

Processos
Experiencies d’aprenentatge
Identitat d’aprenent
Narratives d’aprenentatge
Xarxes d’aprenentatge
Sentit de l’aprenentatge
Itineraris d’aprenentatge

Aprender para Educar con Tecnología

07/07/2014

La revista Aprender para Educar con Tecnología es una iniciativa del Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico de la Universidad Tecnológica Nacional (UTN) de la ciudad de Buenos Aires, Argentina. Trata sobre educación y tecnología y está dirigida a educadores y futuros docentes de habla hispana de todo el mundo....

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/aprender-para-educar-wpcf_320x90.jpg
educadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

Biblioteca Escolar Digital (BED)

La Biblioteca Escolar Digital -BED- es una herramienta didáctica para profesores, alumnos, padres, pedagogos e investigadores del mundo de la educación creada por el Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas -CITA- de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez (Salamanca- España). El propósito de BED es ser una herramienta útil y eficaz para...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/BED-wpcf_320x70.png
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

Eureka: divulgació científica a les aules

La Revista Eureka és una publicació mantinguda per Omnis Cellula, entitat sense ànim de lucre vinculada a la Universitat de Barcelona. La publicació està dirigida especialment a joves estudiants de educació secundària i batxillerat i té per objectiu fomentar l’interès per la investigació i la vocació científica. Eureka combina l’explicació...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/EUREKA-wpcf_320x213.png
educadors estudiants i famílies batxillerat educació secundària totes les matèries Llegir més >>

Deveras

Deveras es una revista infantil de divulgación científica editada por el Consejo Mexiquense de Ciencia y Tecnología (COMECYT). Es una publicación que desde el 2012 está  incluida en el prestigioso Índice de Revistas Mexicanas de Divulgación Científica y Tecnológica que promueve el Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología, CONACYT. La...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/Imagen_33_Deveras-wpcf_320x78.jpg
estudiants i famílies educació primària totes les matèries Llegir més >>

Informe “Top 100 Innovaciones Educativas”

28/06/2014

UpSocial (2014). Informe Top-100 Innovaciones Educativas. 100 proyectos eficaces para fomentar las vocaciones científico-tecnológicas. Madrid: Fundación Telefónica. El informe Top-100 Innovaciones Educativas recoge
los resultados del proyecto Desafío Educación. Se trata
de una amplia investigación a nivel mundial que Fundación Telefónica ha
llevado a cabo a lo largo del 2014 para identificar propuestas...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/portadatop100-wpcf_320x240.jpg
educadors investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

Science Books for Students

24/06/2014

Reading science trade books is the perfect way for students to build literacy skills while learning science content. The books that appear in these lists were selected as outstanding children’s science trade books. They were chosen by a book review panel appointed by the National Science Teachers Association (NSTA) and...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/NSTA-wpcf_320x95.png
estudiants i famílies batxillerat educació primària educació secundària totes les matèries Llegir més >>

Tiching

Tiching és una xarxa educativa escolar que pretén ser un espai de referència en el qual la comunitat educativa pugui trobar i compartir els recursos necessaris per aprendre i ensenyar millor. El seu objectiu és fer accessibles a docents, estudiants i famílies tots els continguts digitals educatius que existeixen en...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/tiching-logo-apaisado-wpcf_320x117.jpg
educadors estudiants i famílies batxillerat educació infantil educació primària educació secundària totes les matèries Llegir més >>

Learner at the Center of a Networked World

22/06/2014

The ASPEN Institute Task Force on Learning and the Internet (2014). Learner at the Center of a Networked World. Washington, DC: the ASPEN Institute. Consultat en: http://aspeninstitute.fsmdev.com/documents/AspenReportFinalPagesRev.pdf En aquest informe s’exposa una visió segons la qual l’alumne ha d’estar en el centre dels nous enfocaments i xarxes d’aprenentatge innovadors. Argumenta...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/LearnerNetworkedWorld2-wpcf_320x442.png
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Xarxes d’aprenentatge Llegir més >>