Recursos

D’acord amb el propòsit i els objectius de BLE, hem seleccionat una sèrie d’enllaços a recursos sobre activitats i experiències d’aprenentatge en contextos d’educació formal, no formal i informal, amb una atenció especial a l’aprenentatge relacionat amb la ciència i la tecnologia, que anirem ampliant progressivament.

Es pot accedir a aquests recursos mitjançant un motor de cerca que permet combinar els col·lectius interessats, els nivells educatius, les matèries, els espais i els processos d’aprenentatge implicats. El núvol d’etiquetes situada en la part dreta de la pàgina permet també una cerca per temes.

Els convidem a comentar aquests recursos i notícies i a enviar-nos recomanacions i suggeriments sobre uns altres que els semblin igualment d’interès.

Destinataris
Educadors
Investigadors
Estudiants i famílies
Nivells educatius
Educació infantil
Educació primària
Educació secundària
Batxillerat
Formació professional
Educació superior
Tots els nivells
Matèria
Astronomia
Biologia
Física
Química
Geologia
Ciències naturals
Tecnologia
Matemàtiques
Totes les matèries
Espais d’aprenentatge
Educació formal
Llar
Comunitat
Mitjans de comunicacio
Espais en línea
Altres

Processos
Experiencies d’aprenentatge
Identitat d’aprenent
Narratives d’aprenentatge
Xarxes d’aprenentatge
Sentit de l’aprenentatge
Itineraris d’aprenentatge

Informe “Top 100 Innovaciones Educativas”

28/06/2014

UpSocial (2014). Informe Top-100 Innovaciones Educativas. 100 proyectos eficaces para fomentar las vocaciones científico-tecnológicas. Madrid: Fundación Telefónica. El informe Top-100 Innovaciones Educativas recoge
los resultados del proyecto Desafío Educación. Se trata
de una amplia investigación a nivel mundial que Fundación Telefónica ha
llevado a cabo a lo largo del 2014 para identificar propuestas...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/portadatop100-wpcf_320x240.jpg
educadors investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

GeoGebra

24/06/2014

El programa GeoGebra és un programari interactiu per a l’estudi de l’aritmètica, geometria, àlgebra i càlcul que ofereix múltiples representacions dels objectes matemàtics des de cadascuna de les seves possibles perspectives: vistes gràfiques, algebraiques i fulls de dades. Cada representació del mateix objecte es vincula dinàmicament a les altres en...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/Geogebra.gif
educadors estudiants i famílies tots els nivells matemàtiques Llegir més >>

MIT Technology Review

22/06/2014

MIT Technology Review, fundada en 1899, és la revista sobre tecnologia més antiga del món i l’autoritat global en el futur de la tecnologia en internet, telecomunicacions, energia, informàtica, materials, biomedicina i negocis. La seva missió és promoure el coneixement de les tecnologies emergents i analitzar les seves implicacions comercials,...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/MIT_TechnologyReview2-wpcf_320x188.png
educadors investigadors tots els nivells tecnologia Llegir més >>

Learner at the Center of a Networked World

The ASPEN Institute Task Force on Learning and the Internet (2014). Learner at the Center of a Networked World. Washington, DC: the ASPEN Institute. Consultat en: http://aspeninstitute.fsmdev.com/documents/AspenReportFinalPagesRev.pdf En aquest informe s’exposa una visió segons la qual l’alumne ha d’estar en el centre dels nous enfocaments i xarxes d’aprenentatge innovadors. Argumenta...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/LearnerNetworkedWorld2-wpcf_320x442.png
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Xarxes d’aprenentatge Llegir més >>

Salvadoriana. El gabinet de curiositats de Barcelona

14/06/2014

Salvadoriana és una exposició de relíquies del patrimoni científic de Barcelona col·leccionades per diverses generacions de la família Salvador i inclou elements del món mineral, vegetal i animal. És una col·lecció nascuda de la curiositat i de la passió per atresora, però també d’una voluntat de recerca científica amb el...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/SALVADORIANA-wpcf_320x136.jpg
estudiants i famílies tots els nivells biologia ciències naturals química Llegir més >>

Herbari Virtual del Mediterrani Occidental

09/06/2014

L’Herbari Virtual del Mediterrani Occidental és una pàgina que recull una àmplia galeria d’imatges de les plantes de la conca de la Mediterrània Occidental, acompanyades amb una fitxa on s’informa sobre les seves característiques principals. Les imatges s’han escanejat directament de material fresc o són fotografies fetes al camp. La...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/HVMO1-wpcf_320x132.jpg
educadors estudiants i famílies tots els nivells biologia Llegir més >>

TeacherTube: vídeos, àudios, fotos i documents educatius

TeacherTube és un lloc web per compartir vídeos similar a, i basat en, YouTube. Està dissenyat per permetre als educadors compartir recursos educatius, com vídeos, àudios, documents, fotos, grups i blocs. El lloc conté una barreja de recursos, alguns per a l’ensenyament a l’aula i altres dissenyats per ajudar a...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/TT.jpg
educadors estudiants i famílies tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

CmapTools, mapes conceptuals

El programa CmapTools, desenvolupat per l’Institute for Human and Machine Cognition (IHMC), de la Universitat de West Florida (Estats Units), permet als usuaris construir, navegar, compartir i criticar models de coneixement representats com mapes conceptuals. Permet als usuaris, entre moltes característiques, construir els seus Cmaps en el seu ordinador personal,...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/cmap.jpg
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>