Recursos

D’acord amb el propòsit i els objectius de BLE, hem seleccionat una sèrie d’enllaços a recursos sobre activitats i experiències d’aprenentatge en contextos d’educació formal, no formal i informal, amb una atenció especial a l’aprenentatge relacionat amb la ciència i la tecnologia, que anirem ampliant progressivament.

Es pot accedir a aquests recursos mitjançant un motor de cerca que permet combinar els col·lectius interessats, els nivells educatius, les matèries, els espais i els processos d’aprenentatge implicats. El núvol d’etiquetes situada en la part dreta de la pàgina permet també una cerca per temes.

Els convidem a comentar aquests recursos i notícies i a enviar-nos recomanacions i suggeriments sobre uns altres que els semblin igualment d’interès.

Destinataris
Educadors
Investigadors
Estudiants i famílies
Nivells educatius
Educació infantil
Educació primària
Educació secundària
Batxillerat
Formació professional
Educació superior
Tots els nivells
Matèria
Astronomia
Biologia
Física
Química
Geologia
Ciències naturals
Tecnologia
Matemàtiques
Totes les matèries
Espais d’aprenentatge
Educació formal
Llar
Comunitat
Mitjans de comunicacio
Espais en línea
Altres

Processos
Experiencies d’aprenentatge
Identitat d’aprenent
Narratives d’aprenentatge
Xarxes d’aprenentatge
Sentit de l’aprenentatge
Itineraris d’aprenentatge

Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad

07/07/2014

La Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad -CTS- es una publicación académica, editada desde el año 2003, cuyo núcleo temático aborda la relación entre ciencia, tecnología y sociedad desde una perspectiva plural e interdisciplinaria. En sus páginas se promueven análisis y debates relativos a la problemática de la ciencia...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/revista_CTS-wpcf_320x33.jpeg
educadors investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

Virtualidad, Educación y Ciencia – Virtuality, Education and Science (VEsC)

La revista Virtualidad, Educación y Ciencia-Virtuality, Education and Science (VEsC) es una publicación académica, editada por la Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnologías del Centro de Estudios Avanzados de la Universidad Nacional de Córdoba (Argentina), centrada en trabajos sobre las tecnologías de la información y la comunicación integradas en...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/VEC-wpcf_320x453.jpeg
educadors investigadors educació superior totes les matèries Llegir més >>

Biblioteca Escolar Digital (BED)

La Biblioteca Escolar Digital -BED- es una herramienta didáctica para profesores, alumnos, padres, pedagogos e investigadores del mundo de la educación creada por el Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas -CITA- de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez (Salamanca- España). El propósito de BED es ser una herramienta útil y eficaz para...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/BED-wpcf_320x70.png
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

Informe “Top 100 Innovaciones Educativas”

28/06/2014

UpSocial (2014). Informe Top-100 Innovaciones Educativas. 100 proyectos eficaces para fomentar las vocaciones científico-tecnológicas. Madrid: Fundación Telefónica. El informe Top-100 Innovaciones Educativas recoge
los resultados del proyecto Desafío Educación. Se trata
de una amplia investigación a nivel mundial que Fundación Telefónica ha
llevado a cabo a lo largo del 2014 para identificar propuestas...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/portadatop100-wpcf_320x240.jpg
educadors investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

MIT Technology Review

22/06/2014

MIT Technology Review, fundada en 1899, és la revista sobre tecnologia més antiga del món i l’autoritat global en el futur de la tecnologia en internet, telecomunicacions, energia, informàtica, materials, biomedicina i negocis. La seva missió és promoure el coneixement de les tecnologies emergents i analitzar les seves implicacions comercials,...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/MIT_TechnologyReview2-wpcf_320x188.png
educadors investigadors tots els nivells tecnologia Llegir més >>

Learner at the Center of a Networked World

The ASPEN Institute Task Force on Learning and the Internet (2014). Learner at the Center of a Networked World. Washington, DC: the ASPEN Institute. Consultat en: http://aspeninstitute.fsmdev.com/documents/AspenReportFinalPagesRev.pdf En aquest informe s’exposa una visió segons la qual l’alumne ha d’estar en el centre dels nous enfocaments i xarxes d’aprenentatge innovadors. Argumenta...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/LearnerNetworkedWorld2-wpcf_320x442.png
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Xarxes d’aprenentatge Llegir més >>

Patrons emergents de canvi climàtic

Conferència de Gavin Schmidt, un científic del clima, a la plataforma TED. Segons Schmidt, no es pot entendre el canvi climàtic a trossos. Cal entendre-ho com un tot. En aquesta xerrada, Schmidt explica com aborda l’estudi del canvi climàtic mitjançant models que il · lustren les infinitament complexes interaccions dels...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/Emergent-patterns2-wpcf_320x118.jpg
educadors investigadors educació secundària educació superior formació professional ciències naturals Llegir més >>

CmapTools, mapes conceptuals

09/06/2014

El programa CmapTools, desenvolupat per l’Institute for Human and Machine Cognition (IHMC), de la Universitat de West Florida (Estats Units), permet als usuaris construir, navegar, compartir i criticar models de coneixement representats com mapes conceptuals. Permet als usuaris, entre moltes característiques, construir els seus Cmaps en el seu ordinador personal,...

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/cmap.jpg
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>

FreeMind, mapes d’idees

FreeMind és una eina gratuïta programada en Java per construir mapes d’idees. Mitjançant paraules claus, símbols i colors permet formar xarxes no lineals d’idees i observacions o xarxes semàntiques que proporcionen una representació declarativa d’objectes, propietats i relacions. Està sota llicència GNU General Public License.

Llegir més

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/06/freemind-wpcf_320x370.jpg
educadors estudiants i famílies investigadors tots els nivells totes les matèries Llegir més >>