El proper 19 de febrer tindrà lloc la quarta edició de la Barcelonada, experiència educativa que s’organitza anualment i que té com a objectiu que els joves aprenguin a moure’s i a saber localitzar diferents punts de la ciutat combinant mitjans clàssics (targetes, mapes …) amb dispositius i aplicacions digitals (geolocalització, codis QR, realitat augmentada …). En la present edició participen 19 instituts de Manresa, Badalona, Capellades, Vallbona d’Anoia, Castellar del Vallès, Sant Fost de Campcentelles, Sant Joan de Vilatorrada i Sallent, entre d’altres municipis.
L’activitat consisteix en que els alumnes, generalment de 3r o 4t de la ESO o Batxillerat organitzats en petits grups, han de planificar i realitzar un itinerari que parteixi de la Plaça Catalunya i que recorri diversos punts importants de la ciutat que els ha tocat a l’atzar ajudant-se de diferents aplicacions en els seus telèfons mòbils. Han de deixar constància del seu pas per cada un dels diferents punts que van recorrent publicant a Instagram una foto o un vídeo dels membres del grup en el lloc.
La Barcelonada forma part d’un projecte més ampli que està impulsat per l’equip LaceNet amb el suport dels centres educatius que participen i la col·laboració de la UPC: el World Mobile City Project (WMCP). En aquest curs, està previst que es desenvolupi la iniciativa en diferents ciutats de Catalunya (Barcelona, Manresa i Igualada), de la Comunitat Valenciana (València, Alcoi, Castelló, Cinctorres i Camp de Morvedre) i d’Aragó (Saragossa).