TransAction és un grup de recerca, vinculat a la Universitat d’Oslo, interessat per estudiar la interacció entre els diferents contextos socials d’aprenentatge de nens i joves i la construcció d’identitat. L’objectiu d’aquest grup és explorar com els joves construeixen el coneixement a través dels contextos d’aprenentatge en la seva vida diària. El seu interès se centra en quatre temes específics:
- Múltiples contextos per a l’aprenentatge i l’estudi de com aquests estan vinculats entre si de manera complexa.
- Discursos sobre l’aprenentatge i noves perspectives sobre el que significa ser un aprenent.
- L’ús que fan els aprenents d’eines culturals (mentals, tecnològiques i relacionades amb el signe) per participar en múltiples contextos.
- L’ús que fan els joves dels nous mitjans per a l’aprenentatge i la identitat laboral.
Actualment, TransAction està desenvolupant el projecte d’investigació “Coneixement en moviment a través de contextos d’aprenentatge -KnowMo”. L’objectiu d’aquest projecte és estudiar les condicions en què les experiències d’aprenentatge -en entorns fora de l’escola- poden ser rellevants per a l’aprenentatge en les escoles secundàries de primer cicle.
Més informació sobre TransAction aquí