The ASPEN Institute Task Force on Learning and the Internet (2014). Learner at the Center of a Networked World. Washington, DC: the ASPEN Institute. Consultat en: http://aspeninstitute.fsmdev.com/documents/AspenReportFinalPagesRev.pdf
En aquest informe s’exposa una visió segons la qual l’alumne ha d’estar en el centre dels nous enfocaments i xarxes d’aprenentatge innovadors. Argumenta que hem d’abraçar la innovació per crear un sistema divers d’oportunitats educatives que puguin ajudar a cada nen a aconseguir el seu màxim potencial.
Les noves xarxes d’aprenentatge permeten als alumnes i professors connectar-se directament a recursos, persones i activitats. Així mateix, els professors utilitzaran les xarxes per preparar les classes, connectar-se als estudiants i pares de família, i aprendre de i amb altres professionals. Una nova era està ampliant les possibilitats d’inspiració, tutoria, avaluació i acreditació de l’aprenentatge dels estudiants de totes les edats.
El punt de partida consisteix en posar el focus en l’estudiant. Per als estudiants d’avui dia l’aprenentatge no s’inicia quan entren a l’aula ni finalitza quan acaben les classes i surten de l’escola. Els nens poden assistir a classe en qualsevol moment, en qualsevol lloc, en cursos dissenyats a la mesura del seu propi estil d’aprenentatge i al seu propi ritme. Podem crear un sistema educatiu en el qual en lloc de ser el temps la constant i l’aprenentatge la variable, la constant sigui el domini del contingut i la variable el temps. Si l’oportunitat per a l’aprenentatge personalitzat es posés a la disposició de tots els estudiants –i pensem que és possible fer-ho–, ens adonaríem de les possibilitats de millora del rendiment acadèmic de tots els estudiants, reduint substancialment les disparitats que han estat durant molt temps un aspecte preocupant del sistema educatiu americà. Aquesta és l’educació que cada estudiant pot i ha de rebre [extracte del pròleg].