Journal of Learning Analytics és una revista d’accés obert i de revisió per parells que fa difusió de la investigació de màxima qualitat. La revista és la publicació oficial de la Society for Learning Analytics Research (SoLAR) i compta amb publicacions periòdiques des 2014. Amb un consell de redacció internacional comprès per destacats estudiosos, és la primera revista dedicada a la investigació sobre els reptes de recopilació, anàlisi i presentació de dades amb la intenció específica de millorar l’aprenentatge. “Aprendre” es defineix en una àmplia varietat de contextos: inclòs l’aprenentatge informal a Internet, els estudis acadèmics formals en institucions (primària, secundària i superior) i l’aprenentatge en el treball.
La revista busca connectar als investigadors i creadors amb els professionals, també pretén crear i difondre noves eines i tècniques, i proporcionar avaluació contínua i crítica dels conceptes, les tècniques i els resultats de les pràctiques. L’enfocament interdisciplinari de la revista reconeix que els dominis computacionals, pedagògics, institucionals, polítics i socials haurien de dialogar per garantir que les intervencions i els sistemes d’organització serveixin per satisfer les necessitats de totes les parts interessades. La revista tracta de crear aquest diàleg en la intersecció dels tres camps disciplinaris implicats: educació, informàtica i sensemaking.