Resources

We have selected a set of links to resources on activities and learning experiences in the context of formal, non-formal and informal education, emphasizing the areas of science and technology.

This databank will be will expand gradually.

We invite interested individuals to access these resources through a search engine that combines the stakeholders, educational levels, subjects, learning spaces and learning processes involved. The tag cloud on the right side of the screen also allows a thematic search.

 

Stakeholders
Educators
Researchers
Students and families
Educational level
Early years
Primary education
Secondary education
Tertiary education
Vocational training
Higher education
All levels
Materia
Astronomy
Biology
Physics
Chemistry
Geology
Natural sciences
Technology
Mathematics
All subjects
Learning sites
Formal education
Home
Community
Media
Online sites
Other

Processes
Learning experiences
Learner identity
Learning narratives
Learning networks
Sense of learning
Learning pathways

Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad

La Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad -CTS- es una publicación académica, editada desde el año 2003, cuyo núcleo temático aborda la relación entre ciencia, tecnología y sociedad desde una perspectiva plural e interdisciplinaria. En sus páginas se promueven análisis y debates relativos a la problemática de la ciencia...

Read more

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/revista_CTS-wpcf_320x33.jpeg
educators researchers all levels all subjects Read more >>

Unión: Revista Iberoamericana de Educación Matemática

La revista digital UNIÓN es el órgano de difusión de la Federación Iberoamericana de Educación Matemática (FISEM), que agrupa a los docentes de los países que la componen (Argentina, Bolivia, Brasil, Colombia, Chile, Ecuador, España, México, Paraguay, Perú, Portugal, Uruguay y Venezuela). La revista invita a la comunidad iberoamericana a colaborar...

Read more

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/UNION.jpg
educators all levels mathematics Read more >>

Virtualidad, Educación y Ciencia – Virtuality, Education and Science (VEsC)

La revista Virtualidad, Educación y Ciencia-Virtuality, Education and Science (VEsC) es una publicación académica, editada por la Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnologías del Centro de Estudios Avanzados de la Universidad Nacional de Córdoba (Argentina), centrada en trabajos sobre las tecnologías de la información y la comunicación integradas en...

Read more

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/VEC-wpcf_320x453.jpeg
educators researchers higher education all subjects Read more >>

Biblioteca Escolar Digital (BED)

La Biblioteca Escolar Digital -BED- es una herramienta didáctica para profesores, alumnos, padres, pedagogos e investigadores del mundo de la educación creada por el Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas -CITA- de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez (Salamanca- España). El propósito de BED es ser una herramienta útil y eficaz para...

Read more

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/BED-wpcf_320x70.png
educators researchers students and families all levels all subjects Read more >>

Eureka: divulgación científica en las aulas

La Revista Eureka es una publicación mantenida por Omnis Cellula, entidad sin ánimo de lucro vinculada a la Universidad de Barcelona. La publicación está dirigida especialmente a jóvenes estudiantes de educación secundaria y bachillerato y tiene por objetivo fomentar el interés por la investigación y la vocación científica. Eureka combina...

Read more

http://bridginglearning.psyed.edu.es/wp-content/uploads/2014/07/EUREKA-wpcf_320x213.png
educators students and families secondary education tertiary education all subjects Read more >>