Jornades

Aprenentatge i educació escolar al segle XXI: la connexió entre experiències d’aprenentatge dins i fora  l’escola

Cartel Jornadas BLEAl llarg de les darreres dècades s’han produït canvis importants en el paper que té l’aprenentatge a la vida de les persones i en bona part, també en els paràmetres que intervenen en l’aprenentatge humà: on, quan, com, amb qui i per a què aprenem. Aquests canvis obliguen a revisar la comprensió que tenim dels processos d’aprenentatge i plantegen reptes inèdits als sistemes educatius, construïts al voltant d’una ecologia de l’aprenentatge cada cop més allunyada de la realitat actual.

Gràcies en bona mesura al desenvolupament de les tecnologies mòbils i de les xarxes sense fils, als darrers anys han aparegut nous contextos d’activitat que ofereixen als infants i joves oportunitats i recursos per aprendre. Alhora, el potencial dels escenaris tradicionals com a fonts d’aprenentatge s’ha ampliat de forma considerable. Les activitats en les quals participen infants i adolescents a la seva vida quotidiana i extraescolar, i les experiències d’aprenentatge associades a aquestes activitats, són cada cop més nombroses i significatives, de forma que els permeten adquirir coneixements i desenvolupar competències de naturalesa diversa.

El propòsit d’aquestes jornades, dirigides a professors, investigadors i altres professionals de l’educació, va ser facilitar i promoure un espai d’intercanvi d’idees i de reflexió conjunta sobre els processos d’aprenentatge en aquest nou escenari. Un escenari en el qual l’aprenentatge deixa d’estar associat a un sol tipus de contextos d’activitat –tradicionalment el context de les institucions d’educació formal- per passar a ser el resultat del conjunt d’experiències d’aprenentatge que tenen lloc als diferents contextos d’activitat pels quals transitem les persones.

Conferències                                     Galeria de fotos

17_Apertura1 17_IMG_8874

Pòsteres presentats

 MesaEscolar  ipadbooks  acuario
Aprenentatge, educació escolar i construcció d’identitats
Tecnologies digitals i trajectòries individuals d’aprenentatge
L’aprenentatge de la ciència i la tecnologia en la era digital

Comitè científic

César Coll, coordinador. Grup de Recerca sobre Interacció i Influència Educativa -GRINTIE. Universitat de Barcelona.
Moisés Esteban, coordinador de les sessions de pòsters. Grup de Recerca sobre Cultura i Educació. Universitat de Girona.
Manuel de la Mata. Laboratorio de Actividad Humana –LAH. Universidad de Sevilla.
Fernando Hernández. Grup Esbrina  – Subjectivitats, visualitats i entorns educatius contemporanis. Universitat de Barcelona.
Elena Martín. Grupo de estudios sobre el aprendizaje y el cambio educativo. Universidad Autónoma de Madrid.
Juan Daniel Ramírez. Grupo de Estudios sobre Cultura y Cognición. Universidad Pablo de Olavide.
José Luis Rodríguez Illera. Grup de Recerca Ensenyament i Aprenentatge Virtual –GREAV. Universitat de Barcelona.
Albert Sangrà. EDUL@B, Grup d’investigació en Educació i TIC. eLearn Center / Universitat Oberta de Catalunya.
Ignasi Vila. Grup de recerca Cultura i Educació. Universitat de Girona.

Comitè organitzador

Anna Engel, coordinadora. Universitat de Barcelona.
César Coll. Universitat de Barcelona. Universitat de Barcelona.
Moisès Esteban-Guitart. Universitat de Girona.
Mariana Largo. Universitat de Barcelona.
Laura Lázaro. Universitat de Girona.
Mariona Llopart. Universitat de Girona.
Antonio Membrive. Universitat de Barcelona.
Iris Merino. Universitat de Barcelona.
Judith Oller. Universitat de Barcelona.
Maria José Rochera. Universitat de Barcelona.
Carina Siqués. Universitat de Girona.

Entitats col.laboradores

Agència de gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Departament d’Economia i Coneixement. Generalitat de Catalunya.
RecerCaixa, programa impulsat per l’Obra Social ”la Caixa” i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP)
Secretaría de Estado de Investigación, Desarrollo e Innovación. Ministerio de Economía y Competividad (MINECO).
Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia.
Unviertitat de Girona. Facultat d’Educació i Psicologia.

Organizació

Grup de Recerca sobre Interacció i Influència Educativa –GRINTIE. Coordinador: César Coll. Universitat de Barcelona.
Grup de Recerca Cultura i Educació. Coordinadors: Ignasi Vila i Moisès Esteban. Universitat de Girona.
BLE –Bridging Learning Experiences.

Lloc

Auditori Meier del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA)
Plaça dels Àngels, 1
08001 Barcelona
l’auditori Meier té una entrada independent situada en la plaça Joan Corominas

Dates

Dijous 17 de novembre de 2016
Divendres 18 de novembre de 2016